Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Canon 20D vs Canon 350D

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Canon 20D vs Canon 350D

Ik ben op zoek naar een goede 2dehands digitale spiegelreflex camera.
    Nu zit ik een beetje te twijfelen tussen een 20D en een 350D.

Wat zijn nou de grote verschillen tussen die 2?
    En welke kunnen jullie mij aanraden?
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

hallo ossi

http://www.astronomie.be en klik op de gratis PDF bestanden nummer 5

grtz
    vooral deepsky, deepsky en nog eens deepsky
    http://www.astrobin.com/users/JoakimLepere/

Commentaar

Mooie site. Bedankt voor de info.
      8" Skywatcher Newton (Imaging)
      4" Skywatcher Achro (Guiding)
      EQ6 Syntrek
      Canon 350D / 400D (Baader mod.)
      Philips SPC900 (Guiding)
      DSLR Focus; DSLR Shutter
      PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Ik ben geen Canon fan, maar het verschil zit hem in de sensor zelf en de opties die je kan gebruiken, 350D is een consumenten camera en de 20D is toch echt een professionele camera waar je pas echt je voordeel uit kan halen als je weet wat je mist met de goedkopere camera's. Weet je niet wat je extra wilt of weet je de opties niet goed te benutten is het gewoon aan te raden om een 350D te kopen. Als je nog geen lenzen hebt: dit is het moment om naar de Nikon D80 te gaan! :lol:

Commentaar

De 350D en 20D zijn voor wat betreft astrofotografie bewezen toestellen. Canon heeft wat dat betreft een lichte voorsprong op Nikon.
          Wat wil je er mee ossi? Alleen astrofotografie of ook mooie privékiekjes.
          Kies je voor afwerking: ga dan voor de 20D. Kies je voor ene goede prijs/kwaliteit verhouding: ga dan voor de 350D.
          Anno 2006 is het uiteindelijk het belangrijkst wat je VOOR de camera hebt hangen
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Zoals het wel eens gezegt wordt. De camera is 30% van de kiek, de lens de andere 70%.

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
              De 350D en 20D zijn voor wat betreft astrofotografie bewezen toestellen. Canon heeft wat dat betreft een lichte voorsprong op Nikon.
              Wat wil je er mee ossi? Alleen astrofotografie of ook mooie privékiekjes.
              Kies je voor afwerking: ga dan voor de 20D. Kies je voor ene goede prijs/kwaliteit verhouding: ga dan voor de 350D.
              Anno 2006 is het uiteindelijk het belangrijkst wat je VOOR de camera hebt hangen
              Wat wil ik er mee??
              Uiteraard wil ik mij gaan wagen astrafotografie!! In eerste instantie piggyback, maar later ook wel door de telescoop.
              Maar uiteraard is ie ook voor dagelijks gebruik!!
              Het moet een camera zijn waar ik jaren mee vooruit kan!

Voordeel van de 20D:
              -fit and finish
              -degelijker
              -volgens vele ligt ie beter in de hand.

Nadeel van de 20D:
              -zwaarder
              -duurder
              -trager??

Voordeel van de 350D:
              -Goedkoper
              -Sneller??
              -Lichter

Nadeel van de 350D
              -Slechtere bouwkwaliteit?
              -Lichter (minder geschikt ivm trillingen ed)
              -Ligt minder goed in de hand volgens vele (ik heb nog nooit een 20D in de hand gehad, is ie hetzelfde in de hand als een 30D?)
              Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

De 350D 400D is vergeleken met de 300D een stuk kleiner. Ik vind het zelf niet prettig. Maar voor astrofotografie is het een voordeel. Hoe minder er aan je montering hangt, hoe beter.
                20D heeft de info bovenop de camera ipv aan de achterkant. Is een plusje voor astrofotografie (hoef je niet onder je scoop : ) )
                Nadeel van 20D; je MOET aan een dure afstandsbediening (bij lang belichten )
                Ruisniveaus zijn ongeveer hetzelfde.
                Ik zou als prijs geen issue is voor de 20D gaan. Ligt lekker in de hand en is wat robuuster.
                Al aan een 20Da gedacht
                Kost wat, overdag een soort chronische rode ogen, maar voor ´s nachts oooooooooef!
                30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

De 20D is groter dan de 350D en de body is van een ander materiaal gemaakt dan de 350D. De 20D is ook sneller dan de 350D (5 frames per seconde VS 3 frames per seconde). En over het goed in de hand liggen...tsja, dat is voor iedereen persoonlijk. Ik vind zelf de 350D goed in de hand liggen (en ik heb grote handen). Maar ik heb de 20D nog nooit in mn klauwen gehad . Dat wordt dus eerst uitproberen!

Wel heeft de 20D meer opties dan de 350D, maar nu moet ik er wel bijzeggen dat ik nog lang niet door alle opties op de 350D heen ben gespit dus of je die extra's nodig hebt is maar de vraag.

In fotokwaliteit zit er vrijwel nul verschil tussen de camera's. Er zit namenlijk dezelfde sensor in. En voor astrofotografie hebben beide camera's zich bewezen (hoewel het voordeel hier naar de 350D gaat naar mijn mening vanwege het lagere gewicht) De prijs verschilt wel

Ik zou zeggen ga voor de 350D (of 400D?). Is goedkoper dan de 20D, heeft meer dan genoeg opties en levert (met goede lenzen) verbulffende foto's af!

Commentaar

Let ook even op mirror lock.
                    Een groot display is fijn, voor scherpstelcontrole!
                    Wat ik enorm handig vind is het tellertje op het display van de 400D (heeft de 350D dat ook?) bij lang belichten! Vroeger zat ik altijd met de stopwatch van mijn mobieltje te klooien en nu hoeft dat niet
                    Batterijleven is belangrijk.

Commentaar

Yep heeft de 350D ook dat tellertje.

Commentaar

Bedankt voor jullie replies!!

Ik heb net een interessante site gevonden!

http://www.bobatkins.com/photography...xt_vs_20d.html

Hierin staan de verschillen/overeenkomsten.

De 20D heeft ook mirror lockup.
                        De 20D heeft een ietsie grotere sensor, 8.2MP vs 8.0MP (niet echt belangrijk!)
                        De 20D gaat langer met z'n batterijen.

Alles wijst nu een beetje naar de 20D, maar het wordt wel een tweedehands camera, dus ik moet nu nog even kijken naar het aanbod online.

Commentaar

hallo iedereen,

ik lees niets over de koeling, ik heb in de tijd ook getwijfeld om een reflex camera te gebruiken voor deepsky, maar ze hebben me er toch op gewezen dat er een aantal nadelen zijn.

- koeling ??? mijn ATIK koelt tot -25 graden ( minder ruis).
                          - uw gewicht, deze camera's wegen een stuk eerst zien of uw focuser het wel aankan.

groeten
                          vooral deepsky, deepsky en nog eens deepsky
                          http://www.astrobin.com/users/JoakimLepere/

Commentaar

Zou je hier een nieuw topic voor aan willen maken?
                            Het gaat hier om 20D versus andere camera's. Het is wel een interessante vraag namelijk maar hier te off topic.

Commentaar

Technisch ga ik niet in op beide toestellen maar, zoals ik in andere topics ook zei, de 350D ligt zeker niet lekker in de hand, bij mij dan. De onafgewerkte, plastice, lichte kleine body is niets voor mij. Ren eens de mediamarkt in oid om beide toestellen in je handen te houden.

Commentaar

Werken...
                              X