Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Meade electronic eyepiece

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Meade electronic eyepiece

Hey,

Ik heb mijn asortiment aangevuld, met een simpele camera, de Meade electronic eyepiece.

Hij wordt eigenlijk gebruikt, voor het direct laten zien van beelde op de tv of video. Maar je kan er ook astrofoto's mee maken. Maar dan moet je wel een adapter hebben die dat mogelijk kan maken. Nu heb ik een adapter daarvoor zodat ik de oculair direct op de USB poort kan aansluiten. Nu zoek ik alleen even een programma waar mee ik opnames kan maken. Wie weet welk programma ik kan gebruiken.
    Ik weet dat het oculair, niet geschikt is voor grootse dingen, maar heb er toch al leuke dingen van gezien. Ach en om te beginnen waarom niet, kon hem voor een prikie kopen. Het is trouwens een 25 mm oculair.

Hoop volgende week mijn eerste foto te kunnen posten.
    "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Ik heb geen idee waar je software kan vinden voor de electronic eyepiece, het is er wel ik heb wat plaatjes geschoten met de eyepiece gezien op fora.
    Maar gezien het een 320*240 CMOS chip is kun je waarschijnlijk met de goedkoopste CMOS webcams nog meer. Wel is het een monochrome chip dus misschien is hij scherper dan een 640*480 CMOS.

Een CCD webcam is helemaal ideaal, ik heb een vesta pro voor 12 euro en een toucam pro voor 20 euro op marktplats op de kop getikt, de Vesta is inmiddels gemodificeerd tot SC1. als je voor een CCD webcam gaat moet je er goed op letten welke versies een CCD chip hebben en welke niet.

Commentaar

Ik heb zelf net kort geleden een de ToUcam II aangeschaft, en Meade eyepiece werkt ook op de bijgeleverde software van de webcam.

Commentaar

Huh? De Meade eyepiece is gewoon een zwart wit video-uitgang (tulpje). Geen USB of wat dan ook, hoe kan die dan werken met de Toucam pro software? Of gebruik je de video in van je PC?
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ik heb een adapter zodat hij op de USB kan (nog van mijn pa).

Commentaar

In windows XP zit het progje Amcap onder C:\WINDOWS\amcap.exe hiermee kan je zowel foto's als filmpjes maken. Ik gebruik dit progje ook voor mijn Bresser PC oculair in plaats van het bijgeleverde Ulead Photo-explorer wat ik een draak van een programma vindt. Ik gebruik het pc oculair, wat eigenlijk niet meer is als een eenvoudige webcam (680x480 VGA) alleen voor het comfortabel (lees binnen achter mijn pc-tje) volgen van zons- en maansverduisteringen. Serieuze astrofotografie kan je er niet mee bedrijven.

Commentaar

Nee dat weet ik, vondt het ook een leuk dingetje voor fam. dagen.

Commentaar

Werken...
              X