Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

atik 1c long exposure modus

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

atik 1c long exposure modus

Sinds kort heb ik een atik 1c ondervind problemen met het focuseren zodra ik de long exposure kabel inplug in de usb poort. De atik kent een usb voor camera besturing en een parallelle port stekker voor de LE modus. Die moet worden geconverteerd naar usb omdat mijn laptop geen parallelle printerpoort kent. Heb ik gedaan met een adapter set, (zie bijgaande foto is de zwarte usb kabel) Zodra ik deze kabel inplug wordt het beeld donker en zwart sneeuwend en valt ook met het veranderen van frame rate en sluitersnelhied niet scherp te krijgen op een object. Wat is er fout? Wat doe ik fout? zit het in de compoot verbindingen LPT $0378 / of com $03F8 etc. Wie heeft ook zo'n camera (de andere atiks HS etc kennen ook een parallelle stekker) en kan me helpen? (de leverancier weet het ook niet)
    Alvast bedankt!!!!

Dag Cor,
    professioneel gebruiken wij ook soms USB2Serial convertors... en in de meeste gevallen verloopt dit vlekkeloos.
    Maar soms zijn er problemen dat er wel bvb een verbinding wordt gemaakt, maar dat niet alle commandos worden overgezet, met tot gevolg een niet of slecht functionerend systeem.
    Wij raden dan aan om de allerlaatste drivers voor de convertors van het net te halen, en die te installeren (ook belangrijk dit erbij te vermelden), en dan lukt het (in de meeste) gevallen wel.
    Dus misschien dit eens uitproberen, en dan zie je wel...

Greetz,
    JaVer
    Skywatcher 8" Newton op Eq-5 (Helios Explorer) met 10mm, 20mm en 2x barlow

Kijk! ... oh nee, 't is al weer weg (uitspraak van mijn vrouw toen de vallende ster net gevallen was)

Commentaar

Werken...
    X