Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

EOS 400D is binnen.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

EOS 400D is binnen.

Gisteravond heb ik dan eindelijk de EOS 400D binnengekregen. Even wat puntjes:

10.1 Megapixel (niet echt boeiend)
    Stofafschudsysteem (handig, maar misschien overgehypet)

Wat ik wel degelijk interessant vind aan de camera is het uitschakelen van de voorversterker bij lang belichten, de enorm grote display (handig bij focussen) en de mirror lock. 10.1 Megapixels kun je trouwens lekker uitsnijden.
    Er is wat discussie over deze camera. De 350D zou geschikter zijn omdat je minder pixels op hetzelfde oppervlak zou hebben. Nu blijkt dat de 400D een goede snr heeft door andere hardware. De praktijk zal het uitwijzen. Ik denk dat ik tzt mijn 300d ga ontdoen van nachtblindheid en er een baader filter op ga zetten. De 400D is namelijk ook bedoeld voor overdag.
    Als het weer meezit, ga ik wat opnames posten. Dark frames en hoge iso standjes.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Congratz met de nieuwe camera Nop .
    Post zeker ook eens wat foto's het fotographie draadje .

Commentaar

Gefeliciteerd nop.
      Ben benieuwd naar je eerste resultaten!

Maar waarom wou je eigenlijk een andere? Beviel de 300D niet?
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Geef nu maar gewoon toe dat je ongesteld was toen je em bestelde of was er inderdaad iets mis met je oude camera? ;-) Heb je alleen de body kunnen bestellen of heb je nu een standaard lens over?
        "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Ik had ene lichte vorm van koopdrang . De 300D is doorgeschoven .
          HET grote verschil vind ik de opstarttijd. Die is bij de 300D 3 seconden en de 400d 0.3 seconden. Ook het in serie nemen van foto's is razendsnel, en USB 2. De 300D is 1.1
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ohja, dat USB 2.0 is natuurlijk een belangrijke feature.
            Is een stuk goedkoper dan een cardreader er bij kopen :P:P
            Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Opstarttijd en snelheid van serie foto's maken vind ik persoonlijk nog veel belangrijker dan USB 2.0.

Maar gefeliciteerd Nop. Ben erg benieuwd naar de eerste resultaten, en wens je er veel plezier mee. Misschien kunnen we een keer een leuke swaffelsessie in serie fotograferen?
              "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
              - Roel & Steem, 2019

Commentaar

[offtopic]Verschil tussen USB 2.0 en 1.0 is wel aanzienlijk groot. (USB1.0=1,5 MB/s en USB2.0=460MB/s)[/offtopic]
                "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Gefeliciteerd met de nieuwe camera Nop!

Commentaar

Ik wil ook!! de Canon 350D zal ik iig nooit aan gaan aangezien de body m'n handen irriteert. Niet afgewerkt goedkoop plastic, om rilligen over je rug te krijgen! Dat ze zo weinig aandacht aan de verpakking kunnen geven, jammer. Hoe is dat met de 400 Nop?

Commentaar

Dank jullie wel allemaal! De ergonomie van de 400d versus de 300d is waardeloos. Veel te klein voor mijn grote handen. Erg jammer. Maar ja. Een batterygrip kopen . Tot nu toe is de camera fantastisch. Bloedsnel en met een lichtsterke lens (F2.8) knappe foto's op 800 iso zonder flits.

Commentaar

@Nop, swaffel eens snel wat voorbeelden op t forum!

Er staat een super uitgebreide test op :

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos400d/

Oh en ook hier wordt gesteld dat de camera vooral gemaakt is voor schattige Japansche kinderhandjes. Suzuki alto voor je kijker dr bij en je helemaal t mannetje.
                        "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Voordeel van het kleine formaat is een hele lichte camera die je aan je telescoop kunt hangen! Dus hier heeft elk voordeel zijn nadeel weer. Je kunt er geen gatenkaas van maken.

Commentaar

Vind de 350d persoonlijk niet te klein...maar ik ben ook niks anders gewend. Wel zal i met de grip eraan beter in de hand liggen.

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
                              Vind de 350d persoonlijk niet te klein...maar ik ben ook niks anders gewend. Wel zal i met de grip eraan beter in de hand liggen.
                              Zet de 350D maar eens naast een andere dsrl, dan zie je het zeker! Ik vind het zwak als je een camera met een extra grip moet uitrusten om hem beter in de hand te laten liggen, dat geld natuurlijk niet voor als je hem echt nodig heb om 90 graden pictures te schieten.

Commentaar

Werken...
                              X