Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

piggyback rig

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

piggyback rig

Hallo allemaal,

Al enige tijd overweeg ik om binnen nu en een paar jaar naar het zuidelijk halfrond te gaan om daar te genieten van de sterrenhemel. Omdat het een dure aangelenheid wordt om een complete telescoop mee te nemen, heb ik wat materiaal bij elkaar gesprokkeld dat moeiteloos meegenomen kan worden in de bagageruimte en waarmee denk ik lange tijdopnames mee te maken zijn.

We zien een Kenko SkyMemo reismontering. Die had ik begin dit jaar aangeschaft voor de eclipsreis naar LibiŽ. Deze montering heb ik nu zo opgetuigd, dat er m.b.v. een tangetiŽle arm correcties in declinatie mogelijk zijn. Een 300 mm merkloze telelens heb ik omgedoopt tot WEGA volgkijker. WEGA staat voor WEinig Geld Achromaat; een idee dat ik heb afgekeken van collega sterrenkijker Ger Dik. De volgkijker staat gemonteerd op een Vixen alt-azimuth fijnregeling om een volgsterretje te kunnen vinden. De sturing is van Losmandy, dus ik kan hierop mooi het bedieningskastje van mijn GM-8 montering aansluiten. Zelfs een autoguider is mogelijk, maar daar ben ik nog naarstig naar op zoek.

Binnenkort wat testopnames zien te maken en hopen dat alles soepel draait. Dan volgend jaar een vlucht naar Zuid-Afrika of AustraliŽ boeken :-)

Met vriendelijke groet,

Maurice
    Takahashi ε-180ED & FC-76DS | Astro-Physics Mach1 GTO | Vixen SP | Nikon D810a | Lacerta MGEN | Nikon Monarch HG 8x42

Ziet er indrukwekkend uit Maurice!!
    Ben benieuwd naar je resultaten
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Ziet er zeker indrukwekkend uit Maurice! We gaan weer mooie foto's zien bij beeldmateriaal

Commentaar

Werken...
      X