Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Cursus?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Cursus?

Bestaat er zoiets als een beginners cursus voor astrofotografie?
    Met welke spullen je het 'best' kan beginnen, waar je precies op moet letten e.d.
    Of moet ik bij n van jullie in de leer
    Ik wil er graag mee starten, maar heb niet meer dan een N-130 kijker (en een digitale camera) .

Volgmotoren erop en je hebt een leuke start! Je kan nu ook al planeten fotograferen (wanneer ze weer te zien zijn) alleen zal je dan handmatig bij moeten sturen.

Commentaar

Een cursus heb ik nog niet van gehoord, maar in deze webwinkel kun je wel aardig wat boeken over astrofotografie vinden:
      http://www.dekoepel.nl/winkel/assets...pel.nl/winkel/

Kijk ook eens op deze website voor meer info over astrofotografie voor de beginner:
      http://www.volkssterrenwachtbussloo.nl/index.htm

Gr Martin
      Een optimist is niets meer dan een slecht geinformeerde pessimist (Theo Maassen)

Commentaar

Hallo,

Niet dat ik nou alles weet maar ben wel een tijdje bezig met astrofotografie. je mag best eens een keer langs komen hoor.
        Dan kan ik je de basis van astrofotografie uitleggen en laten zien aan de hand van oude opnamen.

Als jij zorgt dat je twee volgmotoren hebt dan kun je al een hoop doen.
        Heb je ook een poolzoeker ?

gr Arend
        http://www.inhetdonker.nl
        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Ik heb nog geen volgmoteren en ook geen poolzoeker (erg h) .
          Dit zijn wel zaken die ik graag hoor, wat er nodig is om hiermee te kunnen beginnen. Ik neem je aanbod graag aan om een keer langs te komen en stuur wel even een PB-tje

Commentaar

Origineel geplaatst door dubbelster
            Ik heb nog geen volgmoteren en ook geen poolzoeker (erg h) .
            Dit zijn wel zaken die ik graag hoor, wat er nodig is om hiermee te kunnen beginnen. Ik neem je aanbod graag aan om een keer langs te komen en stuur wel even een PB-tje
            Okee, volgmotoren en een poolzoeker zijn toch wel belangrijk. Zonder deze toevoegingen kun je echt niets doen aan astrofoftografie.

gr Arend
            Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Origineel geplaatst door Arend van der Salm

Okee, volgmotoren en een poolzoeker zijn toch wel belangrijk. Zonder deze toevoegingen kun je echt niets doen aan astrofoftografie.

gr Arend
              Daar ben ik het niet mee eens Arend, Astrofotografie is ook mogelijk met alleen een uuras motor,ook is een poolzoeker niet nodig, dit kan ook door drift alignment.

Met weinig middelen kan je best een begin maken.

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
                Origineel geplaatst door Arend van der Salm

gr Arend
                Daar ben ik het niet mee eens Arend, Astrofotografie is ook mogelijk met alleen een uuras motor,ook is een poolzoeker niet nodig, dit kan ook door drift alignment.

weinig middelen kan je best een begin maken.
                Okee, meningen verschillen.

Commentaar

Werken...
                X