Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Camera

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Camera

Ik ben opzoek naar een camara die ik kan gebruiken bij mijn meade etx-105. Ik zat te denken aan een LPI van meade. Maar zijn er andere (betere) camara`s die in de zelfde prijsklasse vallen?
    Ik ben van plan planeten en eventueel heldere deepsky objecten te fotgraferen.
    Ik hoop dat jullie mij hier een beetje mee kunt helpen!
    Meade LXD75 8" Schmidt Newton
    The Imaging Source DBK21AU618

LPI

Ik zou geen LPI nemen. Hierin zit namelijk een CMOS chip ipv een echte CCD. Ik zou een Philips ToUcam pro nemen icm de gratis software K3CCD tools en Registax. Hiermee maak je leuke maan en planeten foto's.
    Indien je aan deep-sky wilt gaan doen moet de camera veel langer kunnen belichten. Dit geeft ruis. Je kunt dan beter een digitale spiegelrefelx nemen of een echte deep-sky camera. Let wel, er worden dan veel hogere eisen gesteld aan je montering!!!
    Als compromis zou je een Atik webcam kunnen nemen, die kan tot 15 seconden belichten. Door meerdere opnamen te stapelen kun je toch wel iets leuks komen. Of je hangt een gewone Canon Powershot achter je oculair. Met 8 opnames van 15 seconden krijg je zo iets. (M13)

Succes, Bert
    Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Werken...
    X