Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Sbig ST4 of Guidedog+webcam

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Sbig ST4 of Guidedog+webcam

Op dit moment zit ik te klooien met een SBIG ST4. Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is van de ST4 tov laptop+webcam. De laptop gaat sowieso mee (dslrfocus) en daarom is de ST4 als autoguider een beetje 'overbodig'. Of heb ik het verkeerd? Is de ST4 ook als cam voor planeten in te zetten?
    Iemand ervaring?
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

hallo,

Ik weet niet of je hem goed kan gebruiken voor maan en planeten. Maar weet wel dat de st-4 een zeer geliefd instrument is. Als je hem goed afsteld dan is de st-4 een van de beste autoguiders die er is.
    Er wordt nog steeds goed geld voor betaald.

gr Arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

het systeem is specifiek bedoeld als autoguider. ik weet niet of het mogelijk is de camera voor andere doelen te gebruiken, maar het zou me niets verwonderen aangezien we hier ook allemaal heel erg blij zijn met webcam's terwijl ik nergens in mijn gebruiksaanwijzing van de webcam terug kan vinden hoe deze het best gebruitk kan worden voor astrofotografie ... he he

voordelen ST4:
      - bewezen werking
      - hogere gevoeligheid
      - stand-alone systeem

om je geklooi in de goede richting te helpen: http://www.sbig.com/sbwhtmls/st4_howto.htm

als je hem niet wilt gebruiken, dan neem ik hem graag van je over
      Ja, 't is leuk geweest, nu zijn mijn zakken aan de beurt.

Commentaar

Werken...
      X