Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Canvasprint

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Canvasprint

Van mijn werk heb ik voor mijn verjaardag een cadeaubon gekregen voor een canvasprint. Het formaat is 60x60, maar het mag bijvoorbeeld ook 80x40 zijn. Kortom, een oppervlakte van rond de 320cm. Het is inkt op een stoffen canvas, volkleur. Mijn collega heeft er ook n gehad, en het ziet er echt gelikt uit.

Nu kan ik het dus niet laten om er een astrofoto op te zetten, zij het deepsky of van een planeet of maan. Ik heb hier zelf nogal wat foto's die ik kan gebruiken, maar het kan nooit kwaad om verder rond te kijken. Dus heb je een astrofoto met een hoge resolutie en groot formaat, zou ik die graag willen zien!

Dit is een selectie van de foto's die ik zelf heb; waar ik nog een keuze uit moet maken. Stemmen op n van deze foto's kan natuurlijk ook!

Grote kanshebbers zijn de Aarde, Orionnevel, Saturnus en NGC 1300.
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Re: Canvasprint

Origineel geplaatst door Steem
    Het formaat is 60x60, maar het mag bijvoorbeeld ook 80x40 zijn. Kortom, een oppervlakte van rond de 320cm.
    60x60=3600
    80x40=3200

,xtG
    .tsooJ
    Ich bin ein Kollaser.
    http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

60 x 60 = 3600cm.

Het zijn standaard formaten, daarom zeg ik, rondom.
      - Roel & Steem, 2019

Commentaar

,xtG
        .tsooJ
        Ich bin ein Kollaser.
        http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Ik zou er een mooie saturnus opzetten. Heb er ooit een paar grote posters van gezien, ziet er echt gelikt uit!

Commentaar

yep, ik zou ook voor saturnus gaan
            I (L) MY LB!

Jij bent gek Brazilliaanze hakkebar!

Commentaar

Misschien leuk als je een poll er in maakt? Ik zou voor de helix gaan, hoeveel kost het eigenlijk en waar laat je dat doen?

Commentaar

Heb je nog even tijd? Als je na je statief ook nog een leuke kijker scoort, en je maakt ZELF een leuke plaat van bijv de maan dan is dat nog 10000x leuker.
                30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ik vind de Pleiades anders ook erg mooi! Maar het is inderdaad het leukst als je zelf een foto maakt.
                  Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                  http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Ik kan zo lang wachten als ik wil, het iis een tegoedbon. En het is inderdaad ook erg leuk om een astrofoto van mezelf er op te zetten, maar een van die ik heb vind ik ook niet verkeerd. Die ander zou dan specialer zijn, maar ik zie mezelf nog niet zulke foto's van Saturnus maken...
                    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

maar ik zie mezelf nog niet zulke foto's van Saturnus maken...
                      Maar een mooie melkwegfoto is zo gemaakt! Misschien nog wel indrukwekkender dan Saturnus.
                      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Vermeld ook even waar je dit doet.

En die foto's komen van die winkel of moet je zelf een hoge res. foto aanleveren.

mooie selectie btw, ik zou behalve de helix en staurnus de rest geen slechte keus kunnen maken.

Dus doe een gok met de rest.

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
                          maar ik zie mezelf nog niet zulke foto's van Saturnus maken...
                          Maar een mooie melkwegfoto is zo gemaakt! Misschien nog wel indrukwekkender dan Saturnus.
                          Hoe wil je dat doen? Zonder al te veel rotatie bedoel ik. Je hebt toch wel een minuut of 10 nodig wil je wat sterren pakken...

Commentaar

Ik heb in Frankrijk met mijn Synta Eq-3'tje melkwegfoto's met belichtingstijden van 20 minuten gemaakt. Geen probleem, als je maar goed op de pool uitlijnt. Kijk maar:

En dan ook nog met een 150mm zoomlens
                            "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door GP500
                              Vermeld ook even waar je dit doet.

En die foto's komen van die winkel of moet je zelf een hoge res. foto aanleveren.

mooie selectie btw, ik zou behalve de helix en staurnus de rest geen slechte keus kunnen maken.

Dus doe een gok met de rest.
                              Foto moet je zelf in groot formaat en hoge resoltie aanleveren.
                              - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Werken...
                              X