Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

adopter 350D ?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

adopter 350D ?

ik ben nieuw in de wereld van astrofotografie.
    ik heb een cannon 350D en een kijker van meade etx70.
    mijn vraag is hoe plaats ik mijn camera op de kijker ?
    in de fotozaak konden ze mij niet helpen hopelijk hier wel.

Dat ligt er aan hoe je op de kijker definieerd.
    Bedoel je de camera gebruiken met de telescoop als lens, of de camera bovenop de telescoop gebruiken?

In het eerste geval, kun je een T adapter kopen voor je camera en dan een camera adapter kopen voor op je telescoop.

In het tweede geval zijn er geloof ik adapterplaatjes te krijgen voor de ETX telescopen om de camera op te schroeven.
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

adoper ?

ik wil mijn kijker als lens gebruiken,en zoals ik al vertelde ben ik nieuw op dus moet nog veel leren op dit gebied. waar kan ik die camera adopter kopen voor mijn telescoop en wat voor lens kan ik het beste op mijn kamera plaatsen ?

Commentaar

Re: adoper ?

Origineel geplaatst door wil
        ik wil mijn kijker als lens gebruiken,en zoals ik al vertelde ben ik nieuw op dus moet nog veel leren op dit gebied. waar kan ik die camera adopter kopen voor mijn telescoop en wat voor lens kan ik het beste op mijn kamera plaatsen ?
        Ten eerste is het geen adopter, maar een adapter
        Die T2 ring kun je bijvoorbeeld bij http://www.telescoop.nl kopen.

Tevens kun je daar ook een "universal camera adapter" kopen die je aansluit op de telescoop en de camera.

Wat wil je eigenlijk gaan fotograferen? De maan en de planeten?
        Of zat je meer aan deepsky te denken?
        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

bedankt alvast voor de hulp ik zal eens gaan kijken bij telescoop.nl .
          wat er allemaal mogelijk is met die kijker weet ik nog niet. moet het allemaal nog een beetje uitzoekken. ik weet ook niet of het een erg goede kijker is maar om te beginnen is het wel leuk lijkt mij.

Commentaar

Als ik jou was, zou ik me eerst maar eens gaan concentreren op de maan.
            De ETX-70 die jij hebt heeft een hele korte brandpuntafstand van 350mm F5.
            Dus voor planeten is ie zeker niet geschikt, gewoon weg omdat ie daar niet genoeg voor kan vergroten. Wil ik daarmee niet zeggen dat alles om vergroting gaat, want dat is ook niet zo, maar in het geval jouw etx is dat wel het geval.
            Doordat ie F5 achromaat is zal ie ook zeker kleurfouten vertonen alhoewel ik niet weet in welke mate.

Commentaar

adapter

bedankt ossi, ik ga zaterdag naar telescoop.nl een adapter kopen.
              nu hoop ik dat het met mijn lenzen gaat lukken (70-300 en 28-200) even proberen. je hebt me in ieder geval in de goede richting gezet, bedankt.

Commentaar

Hoi Wil,

Hier een site met wat foto's gemaakt met de etx 70 en informatie van de gebruiker.

http://members.home.nl/m.vlier/_sgt/m5_1.htm

Commentaar

Werken...
                X