Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Hoe van een bewegend videobeeld een grotere foto te maken?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Hoe van een bewegend videobeeld een grotere foto te maken?

Ik zat even te mijmeren over hoe handig het zou zijn om software te hebben die van een filmpje, waarin langzaam langs een object heen en weer gescand wordt, een enkele afbeelding te maken van dat object. Barry's onderwerp over het mozaiek van de maan dat hij met zijn webcam had gemaakt deed me hieraan denken. Want wat als je in plaats daarvan een filmpje maakt van de maan, waarin je rustig aan je beeldveld over het gehele zichtbare maanoppervlak laat glijden? Bestaat er software die dat filmpje om kan zetten in een enkele veel grotere foto, met dus een groter beeldveld? Als dat nog niet het geval is, is dat wellicht de moeite waard om te ontwikkelen. Ik heb al een paar ideetjes.

Als iemand hier nog informatie over heeft: post het hier alsjeblieft!
    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Ik weet niets van een dergelijk programmatje.
    Wel zou je de frames er uit kunnen knippen waar het om gaat en die aan mekaar plakken met een panorama programmatje ofzoiets.
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Werken...
    X