Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

modificeren van webcam.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

modificeren van webcam.

beste forumleden,

Mijn logitech quickcam pro 4000 met sharp ccd is reeds voorzien van een adaptor.

Na de website van Steve Chambers te hebben doorgenomen en de sites
    van QCUIAG en met name voor mijn cam: quickcam mods by burri ben ik er nog niet over uit of ik dit (met) mijn cam wil (aan)doen.het is volgens mij een ingewikkelde procedure, maar de images worden wel stukken beter, zeker met de amp of module erbij ingebouwd.

Heeft er iemand ervaring met het modden van webcams?
    Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

er staat een ToUcam740 gemodificeerd op marktplaats 99 euro . of daar de amp off al op zit weet ik niet misschien is het wat ?

Commentaar

mm, ik weet t niet hoor, hij schrijft vuiltjes op de chip die ie zelf niet weg durft te vegen, terwijl hij aan astrofotografie doet, beetje vreemd, maar wel een bod gedaan , als ie mij emailt op t bod vraag ik t hem wel.
      Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

dat is een kwestie van wat alcohol en een wattestaafje. niet iets waar je je zorgen om moet maken .. en zo afspreken , niet goed geld terug!

Commentaar

nightsky,

welke cam+software gebruik jij voor astro imaging? Welke objecten/planeten zijn voor mij de beste targets om mee te beginnen?
          Ik wil eerst de cam (pro 4000) gewoon ongemod gaan gebruiken omdat ik nog geen ervaring heb met webcamimaging.

Commentaar

Ik heb net een quickcam pro 5000 aangeschaft. wat voor een amp of module bedoelen jullie.? Mijn engels is niet zo goed.
            Carmen Ibanez of the Rodger Young II

The sky is not the limit!

Commentaar

Beste Winchester,

alereerst,

Welkom op het astroforum!

Met de Amp off module bedoel ik een zelfgemaakt schema van transistor en weerstandjes, welke geplaats wordt naar de "voeding" van de ccd chip.

En een schema voor de sluitertijden van de ccd. Zie onderstaande link:
              http://mypage.bluewin.ch/bm98/l3k/modification.htm

Het is een ingewikkelde en minisculle procedure, maar het resulteert wel in een redelijke imager voor astrofotografie.

Ik ben er niet mee verder gegaan omdat ik de vaardigheden en gereedschappen daarvoor niet heb.

Wel heb ik mijn quickcam voorzien van een nieuwe behuizing en koeling.
              Leuke images van de maan heb ik er inmiddels wel al mee gemaakt, maar het fotograveren van deepsky objecten, gaat hier niet mee lukken. Ik wil nu zo veel mogelijk visueel waarnemen, later komt daar dan het fotograveren bij.

Commentaar

b@rry,

ik heb de mod wel eens uitgevoerd op een Philips. Uiteindelijk resultaat (waaarschijlnijk) een opgeblazen chip
                het is idd een priegelwerkje met een kleine kans van slagen. zeker als je geen geschikt gereedschap hebt

uiteindelijk een ATIK 1C gekocht, kost wel wat maar dan ben je ook gelijk klaar....
                Ja, 't is leuk geweest, nu zijn mijn zakken aan de beurt.

Commentaar

Welkom Peppe!

Dat is dus ook de rede dat ik mij er nog niet aan ga wagen, ik kan nou de cam gebruiken voor de maan en planeten, daar ga ik me eerst maar eens op richten.

Heb je al resultaten geboekt met de Atik? Ik ben daar dan reuze benieuwd naar! Je kan deze dan plaatsen onder fotografie.

Commentaar

b@rry:

ik ben er een tijdje 'uit' geweest dus het is al weer een tijdje geleden dat ik de ATIK heb gebruikt. Op dit moment gebruik ik vooral de DSI-C. Het GROTE voordeel van de laatste is in ieder geval het ontbreken van de FAN. Deze introduceert toch enige fibratie.

Mijn grootste probleem wat ik had/heb waren niet de camera's maar de (1)montering en (2)gebrek aan tijd.
                    (1) ik heb een EQ3-2 van orion en de PE is verschrikkelijk!!! Hierdoor zijn langere opnames dan 10-20sec absoluut onmogelijk
                    (2) ik heb geen vaste opstelling en een goede afstelling van de montering kost (mij nog steeds) veel tijd. vaak is deze dus door tijdgebrek/ongeduld/frustratie nog niet optimaal wat probleem 1 alleen nog maar erger maakt.

Ik ben bezig te met een vervangende montering, qua budget zit ik op een EQ6 GoTo

Commentaar

Dag Peppe, (Kerstens ?)

Mits ik me je achternaam goed herinnner ben je in het verleden nogal actief geweest op CloudyNights - Solar Imaging Forum ? - Of hebben we hier met een andere Peppe uit Nijmegen te maken ?

Vind je GoTo noodzakelijk in een montering ?

Wat voor telescoop moet de montering gaan dragen ?

Reden voor bovenstaande vragen is dat een EQ6 er nou niet bepaald bekend om staat dat deze "out-of-the-box" geschikt is voor astrofotografie en aangezien je al een frustrerende ervaring achter de rug hebt met een EQ-3-2 vroeg ik me af waarom een nu een EQ6 van dezelfde fabrikant ??

Groeten,

Raimond.
                      i love astronomie

Commentaar

ralon

ja dat klopt, dezelfde.

laten we ons even beperken tot de EQ6:
                        - GoTo; zonder GoTo controller geen PEC, daarom
                        - in eerste instantie mijn huidige telescopen, wat er niet echt veel zijn ; ST80 en MAK 127

de reden voor de EQ6 staan min of meer uitgelegd in: klikkie

en lees o.a. de reactie van 'trevor durity'

Commentaar

even snel het topic gelezen .. maar autoguiding werkt niet samen met pec. of autoguiding of de montering het werk laten doen.

De Celestron is ook zo gek nog niet als je er wat aan doet.

http://www.helixgate.net/raworm.html

Commentaar

Als je geen zware apperatuur hebt of niet van plan bent een 10" newt aan te schaffen lijkt de eq6 me wat overkill......

Ook al eens aan de vixen gp-dx gedacht? Zit in dezelfde prijsklasse als de eq6.

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
                              even snel het topic gelezen .. maar autoguiding werkt niet samen met pec. of autoguiding of de montering het werk laten doen.

De Celestron is ook zo gek nog niet als je er wat aan doet.

http://www.helixgate.net/raworm.html
                              ...ok...dan heb ik het verkeerd begrepen van de info die ik van anderen heb gekregen

Commentaar

Werken...
                              X