Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

HELP! Groot probleem.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

HELP! Groot probleem.

Ik gebruik DSLRFocus voor het aansturen van mijn EOS 300D. Daarbij zit een speciale kabel, die de parrallelle poort (LPT) verbindt aan de draadontspanner (mini-jackplugje) van de EOS. Nu is die mini-jack IN de draadontspanner afgebroken. Het puntje van de jackplug zit er nog in. Heb het geprobeerd eruit te krijgen met een spijkertje en krachtlijm, geen kans. Iemand een tip? Ik kan nu niet langer belichten dan 30sec. Heel erg jammer, want ik wilde wat leuke foto's gaan maken.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Nop,

Dat bovenste pennetje van de minijackplug krijg je er zo niet uit,
    omdat dat puntje de enige manier is om de jackplug vast te zetten in de jack'schoen", :

Ik heb er even eentje uitelkaar gehaald,

Ik zou hem meteen even wegbrengen naar de fotozaak,
    want als dat pennetje loskomt en op een printplaat komt krijg je kortsluiting
    Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Jeetje Barry! Bedankt voor de waarschuwing en foto.. Nu snap ik ook dat ie niet wegwil. Ik heb een alternatief gevonden. Ik kan ook de IR als afstandsbediening gebruiken. Dat kost 20 euro. Goedkoper dan de camera wegbrengen.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Werken...
      X