Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Webcam fotografie

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Webcam fotografie

Hallo mensen

Ik heb een 8'' Dobson van GSO en een oude elfje op EQ2. Ook heb ik een laptop en een ongemodificeerde webcam.

Nou vroeg ik me af of ik hier iets mee kan. Een foto van maan of mischien Jupiter zou heel leuk zijn. Ook al stelt het heel weinig voor.

Zo ja, dan zou ik het heel graag willen proberen. Maar ik weet totaaaaaal niet hoe webcam fotografie in zijn werk gaat. Welke software je moet gebruiken enz enz.

Alvast bedankt voor de informatie

Gr
    - Skywatchter 150 mm F5 Newton
    - EQ3, aandrijving + poolzoker
    - Bresser 10x50
    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Niemand ??????

Kom op mensen, een link zou heel handig zijn.
    - Bresser 10x50

Commentaar

Download anders k3ccd eens. Er zit een 10 dagen trial bij dus je kan ff proberen. Ik heb het zelf niet echt geprobeert maar het zou moeten werken met een ongemodde webcam.

En voor planeten moet je de belichting laag houden. Maar ik zou zeggen speel er eens mee en neem er je tijd voor om uit te vinden hoe alles werkt. Dat heeft bij mij ook een aantal dagen geduurt.

Commentaar

Je kunt er zeker wat mee, maar dat is echt verdiepen, en het liefst even meekijken met een ander. Zomaar ff uitleggen kan niet hier, het is niet makkelijk (maar ook niet moeilijk). Zoek goed met google en struin het net af. Er is ontzettend veel te vinden.
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

beste AtodaZ;

Ik werk zelf met een 9cm Skywatcher op een EQ2 WEL met volgmotor dat is een vereiste.
          Ik werk ook met een ongemodificeerde webcam te weten de Philips ToUcam pro 840 en daarbij heb ik als software Registack 2 en Paint shop pro meer niet, en het werk gewoon goed kijk maar op m'n homepage... http://home.wanadoo.nl/strangmann .
          Als je nog vragen heb mail me op het adres wat je vind op mijn homepage... sucsses.

Commentaar

Kijk hier heb ik wat aan

Sidney, als ik een adapter gemaakt heb dan probeer wat uit. We houden wel contact.

Thnx
            Gr
            - Bresser 10x50

Commentaar

Werken...
            X