Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Spiegelreflex camera op de telescoop met of zonder occulair.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Spiegelreflex camera op de telescoop met of zonder occulair.

Ondergetekende heeft een foto adapter gekocht ( T2 noemen ze dat geloof ik) en een aansluit adapter voor mijn nikon spiegel reflex.

Nu kan ik deze rechtstreeks op de telescoop aansluiten en dan heb ik een 900 mm lens.

Echter, de verkoper vertelde mij dat ik ook een occulair in de T2 adapter kan zetten. In dat geval betekend het dat ik bijv mbv een 25 mm occulair 36 * kan vergroten. En hij is ook uitschuifbaar zodat de vergroting nog wat meer zou moeten kunnen.

Wie werkt er ook met deze constructie? En is het ook nog een beetje succesvol?

Nadeel van deze manier is dat je heel snel last krijgt van vignettering.
    Ik zou het eerst maar eens houden bij gewone fotografie zonder occulairs.
    Is al lastig genoeg.
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Voorlopig zal het wel bij kijken blijven, wil eerst een volgmotor erop zetten.

Maar misschien 1 dezer dagen dat ik eerst de maan eens ga proberen te fotograferen. Volgens mij zijn de sluitertijden dan nog van dien aard dat het zonder motor ook wel wil

Commentaar

Oh jah zeker wel!!
        De Maan is altijd mooi!! Mits de foto's scherp zijn.
        De planeten willen ook wel (verwacht alleen niet teveel detail)
        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Werken...
        X