Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Wat voor camera

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Wat voor camera

Wat voor een camera is eigenlijk geschikt voor de Skywatcher maskutov 102......??? ik zit er aan te denken om over een paar weken een camera aan te gaan schafen.
    "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Canon20Da :lol:

Commentaar

Eos 300D
      Een digitale spiegelreflex is uiterst handig. Maar wacht nog even daarmee, eerst moet je naar Turkije.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
        Canon20Da :lol:
        lol leuke

maar ik zag in belgie een prijs van 2300€??
        heb nu eos 350d bestelt maar opeens kreeg ik een krantje binnen met nikon D200s maar was wel weer 1700 eurie

(alsof het niks is )

Commentaar

pfff, allemaal veel te duur voor als je 16 bent :violent1: ....snik snotter :crybaby:

Commentaar

Hm, ik ben nu eigenlijk ook op zoek naar zo'n soort instrument. Die 350D lijkt een van de 'goedkoopste' geschikte toestellen te zijn. Nu moet ik toegeven dat ik nog lang geen goede fotograaf ben - zou de aanschaf van een dergelijk instrument zonde van mijn geld zijn (omdat ik alle foto's toch zou verknoeien of zo)?

In ieder geval: een toestel in de buurt van de 700 tot 900 euro is te doen voor mij - hoger vind ik echt te voorbarig worden. En dan hebben we het nog niet eens over extra lenzen gehad... ook nog adviezen wat dat betreft? Wide-angles bijvoorbeeld?
            The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

2e hands 300d!
              Aanrader, want die kun je met speciale software opties geven die voor een 10d gemaakt zijn.
              Zoals het omhoogklappen van de spiegel, dat kan alleen bij de duurdere modellen.
              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

350D is een echte aanrader, heb um zelf ook met draadloze IR zelfontspanner die ook op Bulb mode werkt. Ook kun je met de 350D mirror lockup aanzetten (nog nooit geprobeerd b.t.w) waarmee je het trillen bij het omhoogklappen van de spiegel kunt tegen gaan.

Zoek maar es op mijn posts en je vind een foto van de M42 die ermee gemaakt is. (40 sec belicht als ik me niet vergis.) Resultaat kan natuurlijk veel beter, maar dat komt door mijn onervarenheid en een relatief goedkoop telescoopje.

Bedenk ook dat je niet alleen een camera hebt voor je astrofoto's maar ook gewoon is te gebruiken op vakantie of waar dan ook! Das iig beter dan een CCD

Commentaar

Bedankt voor de tips! Ik hoor ook dat de Nikon D50 een goed instrument is - met zo ongeveer de mogelijkheden van de 350D, maar wat goedkoper. Hebben jullie hier ook dingen over gehoord?
                  The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
                    pfff, allemaal veel te duur voor als je 16 bent :violent1: ....snik snotter :crybaby:
                    kben 17...

Commentaar

Origineel geplaatst door Brinx
                      Bedankt voor de tips! Ik hoor ook dat de Nikon D50 een goed instrument is - met zo ongeveer de mogelijkheden van de 350D, maar wat goedkoper. Hebben jullie hier ook dingen over gehoord?
                      sjors heeft een D50 maar hij heeft wel 2 MP minder dacht ik zo gauw?

Commentaar

Wat !!! 1700 euri voor een ****** camera zijn die andere refelex camera's van b.v. champion niet geschikt die liggen rondt de 230 ,- en met een adapter aansluit baar.

Commentaar

Origineel geplaatst door ArieV
                          Wat !!! 1700 euri voor een ****** camera zijn die andere refelex camera's van b.v. champion niet geschikt die liggen rondt de 230 ,- en met een adapter aansluit baar.
                          Het wil wel . maar ze zijn minder geschikt voor astrofotografie, oculair projectie is niet de beste manier, je krijgt vignetering, de hoeken worden zwart in een foto met vervorming.

misschien is sparen voor een 2éhands dslr een leuke optie(rond de 600), anders misschien een webcam. maar dan heb je weer een pc nodig.

Commentaar

Ja hoe zit dat eigenlijk met die webcam's....zijn dat gewone webcams die je bij elke computershop kan kopen.....

Commentaar

Origineel geplaatst door ArieV
                              Ja hoe zit dat eigenlijk met die webcam's....zijn dat gewone webcams die je bij elke computershop kan kopen.....
                              ja ik heb ergens in huis :P
                              ben em op het moment kwijt
                              een philips ToUcam pro.
                              met adaptor voor 1.25'' met IR filter ingebouwd. en is ook gemodificceerd maar waarschijnlijk geresserveert door nop
                              (als ik em nog tevoroschijn kan halen )

Commentaar

Werken...
                              X