Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

niet in focus komen met QYHccd 8L camera

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

niet in focus komen met QYHccd 8L camera

Een maand of drie geleden heb ik van iemand een QYHccd 8L color camera gekocht. De afgelopen dagen flink aan het stoeien geweest met de camera. Ik de software van QYH genaamd EZcap ge´nstalleerd evenals de drivers. De manual doorgenomen. Echter wanneer ik de camera aansluit (cooling is on) kom ik maar niet in focus. Meerdere kijkers geprobeerd, met een flattner of adapter maar het blijft een grijsachtig scherm, ook aan de gain / offset en andere knoppen gezeten. Soms wordt het lichter soms donker maar geen beeld althans geen details. Ik neem dat ik ook bij daglicht moet kunnen scherpstellen op veraf gelegen objecten.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze camera en dit probleem of een andere QHY camera met soortgelijk probleem. Ik hoor het graag.

Groet,

Rob
    WO FLT 132 mm apo refractor (hoofdkijker) / EQ6pro go-to
    SBIG ST8300C en een Canon 500d eos niet gemodificeerd

Ja bij daglicht uitproberen is zelfs de beste methode om dit goed te bekijken. Wel moet je ervoor zorgen dat de objecten echt zo ve mogelijk zijn, omdat telescope nu eenmaal een erg ver weg liggende minimale focusafstand hebben. Dat kan zomaar twintig meter of nog veel meer zijn. Denk dus aan kerktorens, verre daken, en probeer verder weg te komen dan de overkant van de straat.

Een andere optie is dat het focus punt verder weg van of dichterbij je focuser ligt dan je momenteel kan bereiken. Misschien moet de camera verder naar buiten gedraaid dan je focus kan, dan moet je er een verlenging tussensoen of je camera iets minder diep in de focuser doen. Kom je helemaal ingedraaid niet in focus, dan wordt het een iets lastiger kwestie :-)
    ​​​​​​
    Heq5 pro (Rowan belt mod+BeetsmaTune™) - Stellarvue 102 Ed f/6.95 @ 560mm - TS 0.79 ED reducer - ATIK383L+ - Orion SSAG via TS OAG - Chroma 3nm Ha/OIII/SII 31mm - ZWO mini FW

Commentaar

Goede raad van Daniel.
      Zo heb ik ooit problemen gehad om mijn guide camera in focus te brengen, bleek dat het focus point ver (iets van 2 a 3 centimeter) buiten de focuser lag waar ik achter kwam door de rand van de maan in beeld te brengen en de camera met de hand steeds verder van de focuser af te bewegen.

Commentaar

Werken...
      X