Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Waanzinnig gaaf filmpje over astrofotografie

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Waanzinnig gaaf filmpje over astrofotografie

Een Engelse knul die 6000 aan apparatuur afzet tegen 600 aan apparatuur.

https://www.youtube.com/watch?v=JRoFUj0cNt8

My eyes are the best optical devices provided. Others:
    GSO 400mm Dob, Robtics ED110 f/7, Nikon Aculon 16x50, Canon EOS 6

Dit kanaal is wel een pareltje, kreeg deze ineens deze week in mijn recommended en ik klaag niet

Commentaar

Ik ben geen fotograaf (al lang niet meer), maar dit was inderdaad een leuk filmpje!
      Schiedam
      Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
      Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, s' Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
      Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Bedankt voor het delen, dat wat erg leuk om te zien.
        Heq5 pro (Rowan belt mod+BeetsmaTune™) - Stellarvue 102 Ed f/6.95 @ 560mm - TS 0.79 ED reducer - ATIK383L+ - Orion SSAG via TS OAG - Chroma 3nm Ha/OIII/SII 31mm - ZWO mini FW

Commentaar

Leuk! Met name dat hoge Can-Do gehalte, wel typisch Engels.
          Arjan

Commentaar

Eindelijk uitleg die zowel leuk en informatiel als onderhoudend is.
            Bram
            ATM - De weg naar het resultaat is het mooiste

Commentaar

Ik heb het filmpje toevallig afgelopen weekend ook gezien, leuk!

Dat filmpje dat een object voor Mars beweegt, is ook een aanrader

Commentaar

Hilarisch !

Commentaar

Hier dus een pleidooi om een kleine Newton om te bouwen en niet gelijk een apo aan te schaffen.
                  Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Hij heeft leukere filmpjes. Ik volg hem al van het begin en de (leuke) kneuterigheid spat er soms vanaf. In een van zijn filmpjes laat hij echter wel doorschemeren dat hij (regisseur) voor history / discovery (?) werkt. Maw er is wel degelijk over nagedacht. Hij gaat wel te lang al door met "Mars for ten pounds" en "Venus for 15" thema's... vind ik.
                    Celestron 8'' EdgeHD f/7, f/10 | Takahashi Epsilon 130D | iOptron CEM120 | PoleMaster | Lodestar X2 | ASI120MC-S | ASI1600MM-C V3 | ASI071MC-Pro

Commentaar

Werken...
                    X