Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Touptek camera

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Touptek camera

Heeft iemand ervaring met de Touptek astrocamera's. Deze firma maakt al jaren camera's voor microscopen en heeft nu ook een "lijn" astrocamera's voor planeet en/of deepsky fotografie.

Sorry, sorry, moet staan in topic starten met astrofotografie.
    Ik rijd nooit sneller dan dat mijn beschermengel kan vliegen!

Ik heb dit topic naar Camera's en Fotografische Accessiores verplaatst want daar hoort deze nóg meer thuis.
    50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

ja , ik alhoewel ik een complete beginner ben in fotografie, heb ik toch eens zo'n "GPCMOS02000KPA deepsky color" oculaircamera aangeschaft. Ik moet er echt wel nog eens veel meer mee spelen, weinig tijd hé. Maar ik heb hem alleszins al eens geprobeerd, bvb. op de dubbelcluster. Het leuke eraan is misschien ook wel de erbij geleverde software Toupsky. Die leert echt gemakkelijk. Je ziet de video, belichting en lengte van elke frame stel je gemakkelijk in, op veel manieren kan je beeldjes maken, ook dark field correction zit er bij, en het heeft ook heel wat van de gekende nabewerking functies zoals histogram, en ook stacken en stitchen… Veel merken maken dit cameratje, namelijk met een IMX290 cel. Maar die Toupsky software zit er echt wel mooi bij.
      Is the sun more useful than the moon? Nasreddin: the moon, we need light more at night.

Commentaar

Werken...
      X