Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Canon Eos RP prime focus: kan de ontspanknop niet indrukken

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Canon Eos RP prime focus: kan de ontspanknop niet indrukken

Ik weet niet wat ik fout doe, maar ik ben nu aan het testen van mijn nieuwe Canon Eos RP systeem camera op een Skywatcher 72/420 verbonden: Canon Eos RP > EF/EF-S converter ring > T-ring adapter > telescoop.

Ik draai aan de focusknoppen van de telescoop om alles scherp te stellen, maar ik kan vervolgens NIET op de ontspanknop drukken. Met mijn vroegere en oudere Canon Eos 100D ging dat perfect.

Wat doe ik verkeerd ? Bepaalde instelling over het hoofd gekeken met dit nieuwe toestel ?

Standaard werkt dat niet als er geen 'echte' lens op de camera zit, maar dat kun je zo aanzetten.

Handleiding blz. 544.

Origineel geplaatst door RP manual page 544
    C.Fn III-7: Release shutter without lens
    You can specify whether shooting still photos or movies is possible without a lens attached to the camera.
    0: Disable
    1: Enable
    En op de ontspanknop drukken zou ik niet doen als die achter de kijker hangt, dat geeft trillingen. Gebruik een draadontspanner (zo'n intervalometer) of qDSLRDashboard app voor Android.

My eyes are the best optical devices provided. Others:
    GSO 400mm Dob, Robtics ED110 f/7, Nikon Aculon 16x50, Canon EOS 6

Commentaar

Origineel geplaatst door skysurfer Bekijk bericht
      Standaard werkt dat niet als er geen 'echte' lens op de camera zit, maar dat kun je zo aanzetten.

Handleiding blz. 544.

En op de ontspanknop drukken zou ik niet doen als die achter de kijker hangt, dat geeft trillingen. Gebruik een draadontspanner (zo'n intervalometer) of qDSLRDashboard app voor Android.
      Heel veel dank, gevonden. Jammer dat hij die setting vergeet als ik de camera uitschakel. Ik ga proberen dat te programmeren in één van de custom draaiknopjes.

Commentaar

Werken...
      X