Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Strepen op mijn opnamen met de ST 4000 XCM.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Strepen op mijn opnamen met de ST 4000 XCM.

Sinds kort heb ik last van strepen onderaan de opnamen heeft iemand een idee hoe dat komt? Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Guiding staat op RA only?

Commentaar

Met een opname voorbeeld kunnen we beter inschatten wat er mis is.

Han

Commentaar

Ik heb een topic geplaatst van M 3 en dan zie je duidelijk een streep vlak onder de bol hoop.

Commentaar

Wellicht moet je nieuwe compensatie platen schieten zoals bias en darks.
          dutch-backyard-astro.nl --- SW Esprit 120 - EQ6-R - Lodestar - Atik one 6.0

Commentaar

ik zal de opname opnieuw plaatsen en je kunt de lijn onder de bolhoop goed zien. Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Untitled950 M 3  300mm F 4  ST 4000 XCM  Enchange filter  RCC  TC 237  G 11  21-04-2020.jpg views: 95 grootte: 5,91 MB id: 1449042

Commentaar

ditheren en veel frames schieten
              200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

wat versta je onder ditheren? Ik ben maar een leek op dit gebied en bedankt voor je antwoord. Ik heb al om advies gevraagd bij BIll Lynch van SBIG en die schreef het droogpatroon nogmaals opbakken en kijken wat hij doet. Voorheen had ik er geen last van maar na het opbakken van de droogpatronen enige tijd geleden kwam het aspect naar voren. Als de camera dit blijft doen gaat hij voor reparatie naar de VS.

Commentaar

Werken...
                X