Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Filter op flatterner / corrector

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Filter op flatterner / corrector

Voor mijn SW 10ed pro (f9) gebruik ik de hiervoor gemaakte flattener/corrector (https://www.astromarket.org/flattene...ds-pro/p,22261).

De volgorde is als volgt: telescoop - flattener/corrector - ring voor Canon EOS - omzetter van EOS naar Samsung NX - Samsung NX500 camera.

Nu wil ik hier ergens tussen een 2" filter zetten. Iemand enig idee hoe en waar ik dit kan doen? De flattener heeft hier geen schroefdraad voor en verder zou ik niet weten hoe ik deze er tussen zou kunnen plaatsen. Is hier een adapter of zoiets voor?
    Skywatcher 200/1000 f5 eq5 / Meade EXT80 / Skywatcher 100ed f9 / Bresser 102xs

Heeft je Canon ring geen 2” schroefdraad waar het filter in past?
    50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

Heeft de Evostar geen 2”-visual back? Wel toch? Dan zou je een 2”-nosepiece op de reducer kunnen schroeven. Je filter schroef je dan in de nosepiece. Het geheel schuif je dan in de visual back.
      Meade 8" SCT l Robtics 80/560 apo I 70/420 apo I SkyWatcher Mak 127/1500 I Canon EOS 1000d gemod l Canon EOS 350d gedebayerd I Fujinon 10x70 FMT-SX I Tento 20x60

Commentaar

Origineel geplaatst door Genie Hendriks Bekijk bericht
        Heeft de Evostar geen 2”-visual back? Wel toch? Dan zou je een 2”-nosepiece op de reducer kunnen schroeven. Je filter schroef je dan in de nosepiece. Het geheel schuif je dan in de visual back.
        Ha. Dat was de oplossing! Ik ben op zich voorstander van dingen lekker vastschroeven en dus schroefde ik de corrector rechtstreeks op de telescoop (focusseer). Natuurlijk past daar ook een verloop op naar de 2" nosepiece. Daar past prima een filter in.

Bedankt!
        Skywatcher 200/1000 f5 eq5 / Meade EXT80 / Skywatcher 100ed f9 / Bresser 102xs

Commentaar

Werken...
        X