Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zwo asi224mc

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zwo asi224mc

Goede dag.
    Onlangs heb ik een zwo asi 224mc gekocht momenteel gebruik ik deze voor deep-sky fotografie in scharpcap.
    deze maak ik in RAW16 bestand of RGB24 maar ze worden niet opgeslagen als fits maar in PNG.
    ( losse foto's worden opgeslagen in een map van sharpcap )

toch selecteer ik in het rechter Collom output format ook in fits bestanden opgeslagen te worden.
    de foto's wil ik stacken in deepsky stacker en bewerken in gimp maar tot heden krijg ik alleen maar PNG bestanden te zien.

doe ik iets verkeerd ?
    Skywatcher AZ EQ 6, Skywatcher evostar 80 mm ED PRO, Zwo asi 224 mc, canon 500D.

Kijk eens in de menubalk bij SharpCap settings, General settings, daar kan je het preferred still image format instellen op FITS. Standaard staat dit op PNG ingesteld. De still image capture zal nu ook als FITS worden weggeschreven.

sharpcap fits
    Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
    (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Origineel geplaatst door Neo Bekijk bericht
      Kijk eens in de menubalk bij SharpCap settings, General settings, daar kan je het preferred still image format instellen op FITS. Standaard staat dit op PNG ingesteld. De still image capture zal nu ook als FITS worden weggeschreven.

sharpcap fits
      Jaaaa! Dat ik dat niet eerder heb gezien ☺ Tnx!!
      Skywatcher AZ EQ 6, Skywatcher evostar 80 mm ED PRO, Zwo asi 224 mc, canon 500D.

Commentaar

Werken...
      X