Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Rare halos met H-Alpha en ASI1600MM-Pro

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Misschien wordt het tijd om de OAG discussie af te sluiten en terug te gaan naar het oorspronkelijke topic. Of de OAG discussie in een ander topic voort te zetten.

Ik ben inmiddels weer Ha aan het schieten in mijn achtertuin en heb het L-3 filter vervangen door een L-2. Eens zien morgen of er halo’s in zitten. Ik vermoed van wel aangezien het enige verschil de bandbreedte in zichtbaar licht is.
    50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

Weet je hoe je deze kleine verschuiving in PS kan weggewerkt worden?
      Avalon Linear - CFF Newton 200 F5 - Esprit 100

Commentaar

Origineel geplaatst door Astrobug Bekijk bericht
        Weet je hoe je deze kleine verschuiving in PS kan weggewerkt worden?
        Over welke verschuiving heb je het nu precies?
        50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

In post 36 zijn de sterren verschoven in de horizontale richting.
          Via een kleine omweg krijg je ze weer rond in PS.

Commentaar

Ahh dank. Ik gebruik geen PS dus dat zal me niet lukken. Als iemand weet hoe dit in PixInsight gedaan kan worden dan hoor ik het graag!

Commentaar

Met PS2 lukt het ook en deze is gratis op de website van Adobe.
              Je moet je gewoon registreren en daarna wat zoeken op hun website.
              Ze hebben deze versie een beetje verstopt .....
              Via Pix kan het misschien ook maar ik weet niet hoe

Commentaar

Goed, gisteravond heb ik een Astronomik L-2 filter in de lichtweg geplaatst en ben ik weer aan de slag gegaan met Ha schieten. De 1200 sec opname laat weer halo's zien dus ik heb een 300 sec opname geschoten en die ziet er veel beter uit. Dus de boel laten doorlopen vannacht en in totaal 53 bruikbare opnames van 300 sec elk weten te maken. Deze heb ik in APP zonder bias, darks en flats gestackt om te zien wat voor resultaat dat geeft en er zijn weer halo's zichtbaar.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Screenshot 2019-08-09 at 14.52.51.png views: 73 grootte: 344,3 KB id: 1424827
                Ik ga contact opnemen met TE en bepleiten dat ik de filters terug ga sturen en mijn geld terug verwacht.

De vraag is dan meteen welke filters ik ter vervanging zou kunnen kopen. Baader of Optolong? Ik vrees dat Astrodon wat boven mijn budget is...

Wouter

Commentaar

Ik gebruik al jaren Baader filters, goede ervaringen mee (en vele anderen met me denk ik)
                  200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Ja dat schreef je inderdaad al in een eerder comment in dit topic. Dank voor de herinnering daaraan. Eens zien welk advies TE geeft maar ik denk dat ik die inderdaad ook ga kopen.

Commentaar

Enne ik zie toch ook drift in je opnames vandaar die opmerking van OAG.
                      Probeer maar eens 2000 frames in SER op te nemen met een belichting 10 seconden en de gain naar 400 en dan stacken in AS!3.
                      Dat wordt een hele verademing en het gaat ook nog eens super snel.
                      Ik neem aan dat de ASI 294MC pro gebruikt?

Commentaar

Sorry ik zag AS!1600MM maar dat gaat ook goe met SER en AS!3

Commentaar

Gisteravond heb ik de zoeker die ik als guide cam gebruik vervangen door de zoeker die bij de Esprit geleverd wordt. Deze heeft een veel stabielere houder en dat was te merken ook. De RMS daalde naar rond 0.8” en een opname van 300 sec met L, die ik helaas niet bewaard heb, vertoonde zelfs na flink inzoomen mooie ronde sterren.

Verder heb ik de ZWO filterset die geoptimaliseerd is voor ASI1600 én een nieuw type ZWO Ha filter dat glares rond heldere sterren tegengaat besteld. Hopelijk lost dat alle problemen op. Zodra ik ze binnen heb en heb uitgeprobeerd laat ik het weten.

Wouter

Commentaar

Astrodon lost sowieso l je problemen op. Dat even terzijde
                            ​​​​​.
                            Heq5 pro (belt mod) - Stellarvue 102 Ed f/7 - GSO 200mm f/4 @ 892mm (ES HR cc) - Orion SSAG guiding

Commentaar

Origineel geplaatst door Daniel Beetsma Bekijk bericht
                              Astrodon lost sowieso l je problemen op. Dat even terzijde
                              ​​​​​.
                              Maar niet je financiële problemen

Commentaar

Origineel geplaatst door wvreeven Bekijk bericht
                                Gisteravond heb ik de zoeker die ik als guide cam gebruik vervangen door de zoeker die bij de Esprit geleverd wordt. Deze heeft een veel stabielere houder en dat was te merken ook. De RMS daalde naar rond 0.8” en een opname van 300 sec met L, die ik helaas niet bewaard heb, vertoonde zelfs na flink inzoomen mooie ronde sterren.

Verder heb ik de ZWO filterset die geoptimaliseerd is voor ASI1600 én een nieuw type ZWO Ha filter dat glares rond heldere sterren tegengaat besteld. Hopelijk lost dat alle problemen op. Zodra ik ze binnen heb en heb uitgeprobeerd laat ik het weten.

Wouter
                                Kan het zijn dat ze hun filters hebben aangepast?
                                Ik had gelezen dat hun unmounted filters al op versie 2 zijn.
                                De andere filters weet ik niet.

Commentaar

Werken...
                                X