Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

PHD2 herkent de ASI120 mm niet?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

PHD2 herkent de ASI120 mm niet?

Ik had de 294MC pro op de Edge HD gezet en de ASI 120MM geplaatst off-axis.
    In Scarp capture selecteer ik de 294mc geen probeem ziet er mooi uit.
    Dan ga ik naar PHD2 en ik selecteer ZWO kan geen onderscheid maken in de camera's.
    De ASI 120mm is verbonden met de ST4 kabel en op dezelfde laptop.
    Tot mijn verbazing gaat dat niet goed het kan zijn dat hij de 294MC neemt voor guiding wat natuurlijk niet kan.
    Wat doe ik verkeerd?
    Ik heb de nieuwste drivers installeert

Ik gebruik pulseguiding...

Bij de ZWO camera ASCOM driver kun je kiezen tussen camera 1 en camera 2...

De ene is de 294MC, de andere de 120MM, mits Windows ze als USB devices can vinden (zie device manager of ze worden herkend)
    Celestron 8'' EdgeHD f/7, f/10 | WO Star71-II | iOptron CEM120 | PoleMaster | Lodestar X2 | OAG | Moonlite focuser SCT | ZWO ASI120MC-S | ZWO ASI071MC Pro

Commentaar

In Scarp Capture zie ik camera 1 en 2 wel staan maar in PHD2 alleen ZWO en die die selecteert dan de 294MC als guider camera.
      Als ik de 294MC er uit trek selecteert hij in PHD2 de 120 wel
      In de device manager wordt de 120 gewoon herkent.
      Schiet lekker op. Gisteravond prachtig helder maar dan weer dit gedoe.
      Met de Lodestar had ik helemaal geen problemen maar die had ik verkocht

Commentaar

Net de oplossing gevonden.
        Verbind eerst de ASI120MM met de PC open PHD2 en selecteer ik ZWO camera.
        Pas daarna verbind ik de ASI294MC met de PC en het werkt.

Commentaar

Origineel geplaatst door dekkerjj Bekijk bericht
          In Scarp Capture zie ik camera 1 en 2 wel staan maar in PHD2 alleen ZWO en die die selecteert dan de 294MC als guider camera.
          Als ik de 294MC er uit trek selecteert hij in PHD2 de 120 wel
          In de device manager wordt de 120 gewoon herkent.
          Schiet lekker op. Gisteravond prachtig helder maar dan weer dit gedoe.
          Met de Lodestar had ik helemaal geen problemen maar die had ik verkocht
          Serieus... Lodestar verkocht...? Was het een hele oude variant of zo? Zou niet meer zonder mijn Loderstar X2 willen...
          Celestron 8'' EdgeHD f/7, f/10 | WO Star71-II | iOptron CEM120 | PoleMaster | Lodestar X2 | OAG | Moonlite focuser SCT | ZWO ASI120MC-S | ZWO ASI071MC Pro

Commentaar

Het was een oude variant maar wel met veel ruis maar altijd wel een geschikte begeleiding ster.
            Afhankelijk wat de StarAid gaat presteren beslis ik of een nieuwe Lodestar of toch maar weer een MGEN2 die deed het ook super maar ik weet niet of deze off axis goed werkt.
            Tot nog toe werkt de StarAid super als het gaat om kalibreren en ziet de grafiek er super uit. Alleen heb ik nog drift wat mogelijk veroorzaakt wordt door flex.
            Als dat ook aanwezig is met de ASI120mm is het waarschijnlijk wel flex en dan wordt het wel een uitdaging voor de StarAid om dat te compenseren, wat wel mogelijk is met PHD2 in de komeet modus is mij verteld door Peter.

Commentaar

Werken...
            X