Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Welke adapter voor een oude compactcamera?

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Welke adapter voor een oude compactcamera?

Weet iemand wat een goede adapter is voor een compact camera op een telescoop? Ik heb nog een prima (oude) compact camera liggen. Ik wil graag wat stappen gaan zetten richting fotografie, maar het is een gedoe om de camera zo goed aan te laten sluiten. Met mijn telefoon is het redelijk gelukt, maar ik denk dat mijn camera dit beter zou moeten kunnen.

Update: het gaat hier om een Nikon Coolpix S5200.
    Last bewerkt door OscarKeet; 07-01-19, 10:15.
    Skywatcher 200/1000 f5 eq5 / Meade EXT80

Misschien dat je hier iets kan vinden?
    https://www.astromarket.org/astrofot...ounts/15_35_60
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Compact camera is volgens mij erg lastig. Ik zou proberen een Canon 450d body te krijgen, kan je veel meer mee. Heb er 2 jaar geleden ook 1 gekocht via marktplaats voor €70,-, veel plezier van!
      Skywatcher 200PDS, 130PDS, EQ5 Pro Synscan, Zwo ASI120MM-S, Canon 650d, Zwo AsiAir.

Commentaar

Ik had destijds zelf iets in elkaar geknutseld. Het was nog altijd een gepruts, maar heb er best leuke resultaten mee behaald.

Zie https://www.astroforum.nl/forum/astr...coop#post58429
        C8 | 114mm/900mm Newton op EQ mount | Televue Pronto | EQ3 Mount | StarAdventurer | Leica Trinovid ba 10 x 50 verrekijker

Commentaar

Gaaf! Daar krijg ik inspiratie van. Ik heb geen zin/budget om duizenden euro's uit te geven. Als ik met wat knutselen dit kan produceren ben ik al heel tevreden.
          Skywatcher 200/1000 f5 eq5 / Meade EXT80

Commentaar

Werken...
          X