Announcement

Collapse
No announcement yet.

Digitale camera op montering, welk accessoire heb ik nodig?!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Digitale camera op montering, welk accessoire heb ik nodig?!

Ik wil mijn camera (simpele Fuji S9500 9.1 MP) op mijn montering zetten en heb daarvoor een dovetail (denk ik) nodig.
    Ik heb een Skylux montering met volgmotor.
    De kop van de montering heeft een breedte van 40mm (als vixen breedte ongeveer?)
    Nu heb ik al eens foto's gezien van collegae hier die dit ook doen, maar WAAR vind ik zo'n accessoire?
    Ik heb op van alles proberen te zoeken maar kan het maar niet vinden en ik wil over 2 weken gaan fotograferen op Texel gedurende onze vakantie....
    Dus, HELP!!

Ik denk dat dit met deze zwaluwstaart wel moet lukken:
    https://www.astromarket.org/zwaluwst...chroef/p,56471
    Explore Scientific UL 12" dobson, Meade Lightbridge 8" dobson, Skywatcher Heritage Flextube 13cm, Skywatcher 80mm ED, Lunt LS50THa/B400P zonnekijker

Comment

Wanneer je een zwaluwstaart aanschaft, zoek dan een model met een opengewerkte onderkant. Anders zal deze niet gemonteerd kunnen worden ivm de moer die in de weg zit (althans op het oude model van de skylux)
      Celestron C8 - Omegon 127 mm Triplet APO - Zelfbouw 25 cm Newton

Comment

Originally posted by Manudroid View Post
        Wanneer je een zwaluwstaart aanschaft, zoek dan een model met een opengewerkte onderkant. Anders zal deze niet gemonteerd kunnen worden ivm de moer die in de weg zit (althans op het oude model van de skylux)
        Thanks voor de reply!
        Klopt, dat is wel een lastig dingetje idd.
        Misschien dat ik m'n schoonzoon even ga aankijken of hij bij het metaalbedrijf iets voor me wil maken van afval stukken.. Die kop van die bout zit idd flink id weg!
        Last edited by fvmuijen; 01-10-18, 14:51. Reason: Was te snel met klikken...😉

Comment

Onderstaande is de uitvoering welke je nodig hebt voor jou montering:

https://www.teleskop-express.de/shop...th-187-mm.html
          Celestron C8 - Omegon 127 mm Triplet APO - Zelfbouw 25 cm Newton

Comment

Originally posted by Manudroid View Post
            Onderstaande is de uitvoering welke je nodig hebt voor jou montering:

https://www.teleskop-express.de/shop...th-187-mm.html
            Dank voor je tip!
            Dat je dit hebt weten te vinden. .
            Heb me suf gezocht naar zoiets. Ik hou 'm
            als reserve in m'n achterhoofd.
            Inmiddels heb ik zelf een tail gemaakt die ik in m'n vakantie straks ga testen. Mocht die niet bevallen dan is dit de volgende stap! Thanks!

Groet,
            Frans

PS zie m'n eigen versie in de bijlage.. Click image for larger version

Name:	DSC_1845.JPG
Views:	1
Size:	3.86 MB
ID:	1396344Click image for larger version

Name:	DSC_1844.JPG
Size:	2.81 MB
ID:	1396342Click image for larger version

Name:	DSC_1841.JPG
Size:	3.17 MB
ID:	1396343