Announcement

Collapse
No announcement yet.

ST8300 en Windows10

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ST8300 en Windows10

Gegroet,

Een tijdje geleden is m'n ouwe trouwe windows7 PC gecrasht, dus ben ik noodgedwongen moeten overschakelen op een nieuwe installatie in de sterrenwacht. Aangezien ik alles toch remote wil heb ik dan maar gekozen voor een Intel NUC (i5BNK om precies te zijn), met windows 10. En het is die laatste die waarschijnlijk voor problemen zorgt. Ik leg even uit wat er aan de hand is:
    - heb alle software voor mijn SBIG ST 8300 ge´nstalleerd. Camera en software werken perfect: CCDsoftv5 is perfect in staat de camera te bedienen
    - verder alle andere stuurprogramma's ge´nstalleerd: voor mijn AP Mach1, Rigel nStep focusser, etcetc. Alles kan perfect worden aangestuurd.

Het idee was om met Sequence Generator Pro alles te automatiseren. Echter, SGP blijkt wel de focusser en de AP te vinden en te kunnen controleren. Maar de camera vindt hij gewoonweg niet: er komt steeds "camera not connected" in het menu te staan.
    Heb hetzelfde geprobeerd met CCD commander, ook hier hetzelfde verhaal: de camera wordt gewoon niet gevonden/gecontrolleerd. Ook geprobeerd met MaximDL: idem.

Tot net voor de crash heb ik de camera nog perfect weten te besturen met alle bovenstaande, maar nu dus geen succes. Ik vermoed dat het probleem ligt bij de compatibiliteit tussen windows10 en SBIG. Ik heb al uren gezocht op het internet naar een fix, maar nog niets gevonden. Heeft hier iemand een idee hoe ik het probleem kan verhelpen?

Alle tips en hulp zijn welkom, want als ik het niet aan de praat krijg wacht me een stevige factuur vrees ik

Thanks,

JVS
    Last edited by JVS; 10-06-18, 10:02. Reason: schrijffoutje verbeterd :)

Beste,

Je camera werkt perfect met CCDSoft 5 in op win10? Klopt?
    heb je de SBIG Driver checker gedownload?
    Is in SGP een SBIG camera window? Die de camera modellen inlaad?
    Eventueel wil ik via teamviewer uw pc wel even overnemen en kijken of ik iets vind?
    www.astronomie.be/pieterjan.dekelver 0.20m f5.14 Newtonian Telescope. Paracorr Corrected. 10 Micron GM2000 HPS GEM. CCD: SBIG ST-10XME, ST-402ME, STi Mono

Comment

Hi Spaceman,

na een dag verder prutsen uiteindelijk wel een oplossing gevonden: Maxim 6 vindt de camera niet, maar Maxim5 wel. En CCD commander maakt moeiteloos connectie met Maxim, dus probleem opgelost.
      Wil wel zeggen dat ik niet meer met SGP verder zal doen, wel met CCD commander.

Problem solved dus, topic mag worden gesloten.

Comment

Working...
      X