Announcement

Collapse
No announcement yet.

Newbie in Astrofotografie zoekt wat hulp

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat zou hem kunnen zijn, ik zou echter even een berichtje naar Jim Oostvogels sturen dan weet je zeker dat je de goede hebt, jim reageert meestal erg snel https://www.astromarket.org/monterin...--controllers/
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

Thanks Patrick.
      ​​​​​​Jim zit gewoon ophet forum dus?

Comment

Originally posted by patrickduis View Post
        Dat zou hem kunnen zijn, ik zou echter even een berichtje naar Jim Oostvogels sturen dan weet je zeker dat je de goede hebt, jim reageert meestal erg snel https://www.astromarket.org/monterin...--controllers/
        Patrick, hoe kom ik met hem in contact ?
        Kan hem niet zo 123 vinden op het forum... ?

Groet,
        Frans

Comment

https://www.astromarket.org/contact-us/
          Robtics 80mm f/7 ED Doublet Refractor, carbon | WO reducer/flattener III | Canon 450D, gemodificeerd | HEQ5 met OAG.

Comment

Ja, even berichtje sturen naar het adres in de link die petelaa stuurt, Jim reageert altijd erg snel, zelfs 's avonds en zelfs 's nachts, is mijn ervaring.
            200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

Was even op vakantie. Tijdens m'n vakantie contact gehad. En op aanraden van Jim contact met de leverancier gehad. (leuk hoor, m'n Zweeds kunnen testen... ) maar het ging goed en de motor moet de juiste zijn.
              Dus, komende week ga ik 'm bestellen.

Heeft iemand nog adviezen over hoe ik het best m'n montering een onderhoudsbeurt kan geven?
              Heb 't vermoeden dat het vet "oud" is. Zo voelt het handmatig namelijk aan...

Comment

Originally posted by sidney View Post
                Yes oud model! Overigens naar mijn mening het beste model.
                Op de uuras heb je dat tandwieltje, aan de andere kant van het asje waar het tandwieltje op zit zou je normaal een flexkabel kunnen installeren daar heb ik een EQ2 motor opgezet na wat slijp werk.
                Er zijn ook motortjes te verkrijgen die op het tandwieltje passen (vroeger) maar dat word zoeken, Ganymedes Amstelveen heeft van die heerlijke rommelbakken waar je soms wat kan vinden.
                Welke motor heb jij er voor gebruikt?
                Hoop dat je je dat nog herinnert of foto's oid hebt.

Groet,
                Frans

Comment

Originally posted by fvmuijen View Post
                  Heeft iemand nog adviezen over hoe ik het best m'n montering een onderhoudsbeurt kan geven?
                  Heb 't vermoeden dat het vet "oud" is. Zo voelt het handmatig namelijk aan...
                  Je oude vet eruit halen en vervangen door lithium vet, dat blijft ook goed lopen bij koude temperaturen. Je vindt het bij de autohandel. Je kan me ook een klein potje toesturen, dan doe ik er wat in voor je.
                  zie: http://www.oliehandel.nl/product/lab...iABEgIM_vD_BwE

Comment

Working...
                  X