Announcement

Collapse
No announcement yet.

Windows Xp drivers Canon 1000D

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Windows Xp drivers Canon 1000D

Is er iemand die mij kan voorzien van de pc besturings drivers(WIA denk ik) voor een Canon 1000D. Degene die ik voor windows XP van de Canon site download en installeer, geven een melding dat ze niet voor mijn OS zijn. En de originele CDs zijn we hier thuis kwijt geraakt.
    Groet Tim; 20cm @F/5 Newton, 7 cm @F/6 ED Doublet, NEQ6 pro/EQmod/CdC, QHY5/9x50 finderguider, Canon 350D (Baader ACF en directe peltier koeling)

Sowieso onverstandig om nog op Windows xp te werken als de computer ook met internet verbonden is.
    Geeft de melding misschien aan dat de taal van het besturingssysteem niet overeenkomt?

Comment

Ben met je eens dat Windows XP niet meer de voorkeur geniet, maar gezien sommige fabrikanten catergorisch weigeren om Win 7/8/10 drivers voor oudere hardware te ontwikkelen, ben ik helaas genoodzaakt om te blijven werken met XP. En het is niet een opmerking over de taal, maar een algemene opmerking dat het OS niet voldoet. Misschien 32/64 bit issue, maar ik heb 32 bit gedownload en meerdere keren met steeds gelijk resultaat.
      Groet Tim; 20cm @F/5 Newton, 7 cm @F/6 ED Doublet, NEQ6 pro/EQmod/CdC, QHY5/9x50 finderguider, Canon 350D (Baader ACF en directe peltier koeling)

Comment

Maar je kunt toch gewoon EOS Utility gebruiken ?
        Die draait ook met een USB kabel op Windws 7 en 10.
        My eyes are the best optical devices provided. Others:
        GSO 400mm Dob, Robtics ED110 f/7, Nikon Aculon 16x50, Canon EOS 6

Comment

Nee, EOS utility is geen optie (en heeft ook WIA driver nodig) aangezien ik meerdere programma's met elkaar laat samenwerken. Daarnaast werkt mijn oude camera niet onder Win7 en hoger aangezien daar helemaal geen drivers voor ontwikkeld zijn. Ook heb ik niet de behoefte om de hele mikmak aan software naar Win7 te upgraden en dan alles opnieuw te moeten finetunen. Ook zal daar een nieuwe PC voor moeten komen, terwijl het oude bakje wat nu de aansturing doet meer dan genoeg hiervoor is, dus waarom zou ik een modernere PC hiervoor aanschaffen die enorm overkill zal zijn.

Comment

Ik heb wel canon software voor 1100d, ik weet niet of je daar iets aan hebt

Vrolijke groet, Jan

Comment

hen thuis volgends mijn ook nog een wia driver liggen voor canon.
              sta helaas niet op deze laptop
              gr.johan eq5 - 450d- 135mm f3.5 takumar - sw 150pds
              See more @ https://m.flickr.com/#/photos/126921268@N03/

Comment

Als je een oude laptop gebruikt met Windows XP voor het aansturen van een fototoestel zou ik mij totaal geen zorgen maken over virussen of hacken. In tegendeel, ik zou het prachtig vinden om eens te zien wat er gebeurd.
                Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Comment

moest ff spueren op het forum. is wel voor 350d, misschien dat het werkt
                  https://www.astroforum.nl/forum/astr...d-op-windows-7

Comment

ondertussen opgelost.
                    in heb wel een xpdriver gevonden wia driver

Comment

Working...
                    X