Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

post-processing van M42

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

post-processing van M42

Heb gisteren 17 subs van 4min van M42 geschoten, maar ik krijg niet veel uit de ruwe stack.
    Als iemand tijd heeft, kan die dan eens wat proberen. Zelf heb ik niet zo veel ervaring met photoshop.
    Ik ga sowiso nog heel wat data bijvoegen, tenminste als het volgend weekend terug helder is.
    Voeg bestanden toe
    Skywatcher 150pds newton - Meade lxd75 mount - Canon EOS 450D - 9x50 finderscope - spc900nc webcam

Toch een mooie plaat geworden!
    10" SW Flextube dobson

Commentaar

Niks mis mee toch? Je moet zowieso uitgaan van de 16-bits ruwe data om dit nog verder te kunnen verbeteren.
      "Hello Spaceboy"

Commentaar

Heb vorig weekend eindelijk opnieuw data kunnen opnemen. De vorige subs werden te zwaar gestoord door het maanlicht dus heb ik deze niet gebruikt.
        Ook voor het eerst een DSLR-LRGB bewerking toegepast. Het is geweldig om te zien wat je hiermee allemaal kan doen.
        Ik heb nu 2 versies, maar ik zou graag van jullie willen weten welke de beste is.

Dit is een stack met 14 subs van 5 minuten, 16 darks, 16 flats en 10 bias.
        Voeg bestanden toe
        Last bewerkt door vic; 14-11-12, 21:38.
        Skywatcher 150pds newton - Meade lxd75 mount - Canon EOS 450D - 9x50 finderscope - spc900nc webcam

Commentaar

Ik heb hier nog een bewerking met nieuwe color balance en een beetje levels. Ik merk wel op dat als je niet doorklikt op de foto's, dat ze er niet zo mooi uitzien.
          Dus graag even doorklikken a.u.b
          Voeg bestanden toe

Commentaar

Werken...
          X