Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

DSS "wit" resultaat

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

DSS "wit" resultaat

Om één uur deze nacht nog een poging gewaagd om Neowise vast te leggen.
    Ik heb slechts vijf opnames zonder nevel en deze wil ik stacken met DSS.
    Resultaat;een nagenoeg wit scherm, het automatisch opgeslagen resultaat is iets beter, maar niet bruikbaar vanwege "zwarte spikkels" (geopend met PS en naar 16bit gebracht). Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Schermopname (196).png views: 138 grootte: 623,5 KB id: 1458071Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Schermopname (197).png views: 96 grootte: 2,35 MB id: 1458072
    De afzonderlijke foto's lijken mij goed belichten te zijn en goed te bewerken tot een bevredigend resultaat.
    ...wat doe ik nu weer verkeerd?
    Kan er iemand mij op weg helpen ?

PS ik maak gebruik van DSS 64bit een vrij recente download

SW Skymax 180 mak / ASI224MC / EQ6-R SynScan

Ik krijg ook geen fatsoenlijk resultaat uit DSS. De gestackte foto is altijd minder van kwaliteit dan de single frames. Dus ik lees even mee hier ;-)
    René. (http://renedefeijter.t83.net) Skywatcher newton 130/900 | Celestron Advanced GT | Philips SPC900NC | QHY5L-II Mono | Skywatcher 80/400 Startravel | 10-30x60 Lidl verrekijker

Commentaar

Misschien heb ik iets gevonden;
      Opties
      Laad...
      Herstel Standaard instellingen
      En , jawel ik krijg na het stacken een "normaal" beeld. (en het is bewerkbaar in PS of LR) Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: kl jpg.jpg views: 79 grootte: 1,12 MB id: 1458133 )
      Hierbij het resultaat na stacken en bewerkt in Lightroom.
      SW Skymax 180 mak / ASI224MC / EQ6-R SynScan

Commentaar

Volgens mij slaat hij het automatisch op als een afbeelding waarvan de wijzigingen pas zichtbaar zijn als je het in photoshop laad. Als je een afbeelding zelf opslaat kan je kiezen of je de wijzigingen doorvoert of niet en dan krijg je wel een goede afbeelding eruit als het goed is. Ik moet wel zeggen dat mijn afbeeldingen in dss nog altijd veel ruis hebben of hoort dat ook voor bijvoorbeeld een stack van 20 platen?

Commentaar

Werken...
        X