Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

StarTools - 20% korting bij groepsaankoop 5 licenties - ge´nteresseerden?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

StarTools - 20% korting bij groepsaankoop 5 licenties - ge´nteresseerden?

Ik ben van plan me een licentie voor StarTools aan te kopen: https://www.startools.org/

EÚn licentie kost momenteel ~€42, wanneer je een groepsaankoop doet van minstens 5 licenties komt daar een korting op van 20% (= ~€34).

Indien er zich (voldoende) ge´nteresseerden melden in de komende 2 weken (laat ons zeggen ten laatste 15/02), dan wil ik dit wel organiseren.

Als je ge´nteresseerd bent, laat het hier dan weten, dan stuur ik je een PM met de info die ik nodig heb voor de licenties (ik had al kort contact met de ontwikkelaar). Eens we genoeg mensen verzameld hebben en iedereen eerst het bedrag aan mij stort kan ik tot de aankoop overgaan (waarbij StarTools je licentie dan rechtreeks naar jou kan toesturen).
    Celestron CGEM 1100, 279mm, f/10 | Skywatcher Heritage 130P f/5 | Samyang 135mm f/2 | Skywatcher AZ/EQ-GTi | ASI1600MM-Cool | ASI290MM | SA100

Beste Sam, zou graag meedoen.
    Mvg Peter

Commentaar

Hier nog iemand die wil meedoen.
      Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Gisteren even met een trial versie gespeeld. Het is erg simpel. Zet mij ook maar op de lijst
        Canon 600 - EVOSTAR ED 80MM - Newton Skywatcher 8' F/5 - EQ6 PRO GOTO - SSAG - 80mm F/7

Commentaar

Dat gaat hier vlotter dan verwacht! Eens een 5de kandidaat zich aanmeldt zal ik nog 48h wachten om eventuele bijkomende ge´nteresseerden de kans te geven mee te doen.
          Celestron CGEM 1100, 279mm, f/10 | Skywatcher Heritage 130P f/5 | Samyang 135mm f/2 | Skywatcher AZ/EQ-GTi | ASI1600MM-Cool | ASI290MM | SA100

Commentaar

Ik leek het vel van de beer al te verkopen alvorens die geschoten was... We zoeken nog minstens 1 ge´nteresseerde om de groepsaankoop te laten doorgaan. Ten laatste volgende week 15/02 sluit ik af.

Commentaar

SereN Wat mij niet duidelijk wordt op de website: kan ik dit programma gebruiken ipv. Photoshop? Weet jij dat?
              Meade 8" SCT l Robtics 80/560 apo I 70/420 apo I SkyWatcher Mak 127/1500 I Canon EOS 1000d gemod l Canon EOS 350d gedebayerd I Fujinon 10x70 FMT-SX I Tento 20x60

Commentaar

Origineel geplaatst door Genie Hendriks Bekijk bericht
                SereN Wat mij niet duidelijk wordt op de website: kan ik dit programma gebruiken ipv. Photoshop? Weet jij dat?
                Daar kan ik je niet meteen een antwoord op geven, want ik ben momenteel (nog) niet op de hoogte van wat StarTools nu allemaal wÚl en niet kan, en ik ook niet weet wat jij nu allemaal met Photoshop doet of wil doen. Ik vermoed dat uiteindelijk de mogelijkheden van Photoshop (incl. plugins) wel verder gaan dan StarTools. StarTools lijkt mij als beginner interessant omdat je er (hopelijk) zonder diepgaande kennis toch 'een' resultaat mee kan behalen (waarbij je dan waarschijnlijk voor een deel controle uit handen geeft).

Heb je de filmpjes op de website al bekeken? Of eens op youtube gezocht: youtube.com/results?search_query=startools
                Misschien kan bv. cyber je hieromtrend beter inlichten wanneer je specifieke vragen hebt, want hij heeft (in tegenstelling tot mezelf) ervaring met StarTools Ún beeldbewerking in het algemeen.
                Last bewerkt door SereN; 08-02-20, 23:45.

Commentaar

StarTools is volledig ontworpen voor nabewerking van deepsky astrofoto's, zo zit er standaard al een gradiŰnt reductie tool in en de data wordt onder de motorkap lineair behandeld. Je hebt enkel een ander programma nodig om de subs te stacken, bv DSS.

Photoshop is een algemeen softwarepakket, waardoor de aankoop van specifieke plug-ins voor astrofotografie vaak noodzakelijk is. De mogelijkheden van Photoshop gaan verder, maar het vergt wel veel meer kennis en vaardigheden.

StarTools is erg gebruiksvriendelijk en met wat ervaring kan je een volledige bewerking verwezenlijken in slechts een paar minuten.
                  TS 80 mm f/6 | EQ6-R met EQMod | ASI1600MM-C
                  Blog: https://astrovirusblog.wordpress.com/

Commentaar

cyber Dank voor je reactie. Reden van mijn vraag is de mogelijkheid die PS biedt met levels, curves etc. Die lijken mij wel noodzakelijk of kan dat met Startools ook? Ik zal dadelijk de demoversie eens downloaden. Als die bevalt, doe ik mee.

Overigens las ik op de website “Your license will be yours to keep. It will never expire and is guaranteed to work with any new version that is released within 2 years of the purchase date.” Staat hier, dat een nieuwe versie die na twee jaar na aankoop uitgegeven wordt opnieuw een aankoop verlangt? Dat klinkt niet als ‘never expire’.
                    Meade 8" SCT l Robtics 80/560 apo I 70/420 apo I SkyWatcher Mak 127/1500 I Canon EOS 1000d gemod l Canon EOS 350d gedebayerd I Fujinon 10x70 FMT-SX I Tento 20x60

Commentaar

cyber Dank voor je reactie. Reden van mijn vraag is de mogelijkheid die PS biedt met levels, curves etc. Die lijken mij wel noodzakelijk of kan dat met Startools ook? Ik zal dadelijk de demoversie eens downloaden. Als die bevalt, doe ik mee.

Overigens las ik op de website “Your license will be yours to keep. It will never expire and is guaranteed to work with any new version that is released within 2 years of the purchase date.” Staat hier, dat een nieuwe versie die na twee jaar na aankoop uitgegeven wordt opnieuw een aankoop verlangt? Dat klinkt niet als ‘never expire’.
                      StarTools heeft een heel andere gebruikersinterface dan Photoshop. De levels en curves worden achter de schermen gemanipuleerd, je hebt deze niet nodig. Stretchen gaat bijvoorbeeld automatisch of via een eenvoudige slider.

Ik heb mijn licentie in 2016 gekocht. Hiermee kan ik de nieuwste versie zonder beperkingen draaien. De ontwikkelaar vraagt enkel dat je de licentie vernieuwt als de nieuwste versie je bevalt. Vergelijk het met de aankoop van PhotoShop: je koopt bv een licentie voor CS3. Deze is onbeperkt geldig maar geeft enkel recht op versie CS3. Mij StarTools licentie is gegarandeerd onbeperkt geldig voor versie 1.3 en versie 1.4, uitgegeven tussen 2016 en 2018. Het feit dat ik v1.5 kan/mag draaien is heel redelijk gegeven de eenmalige (lage) aankoopprijs.
                      Last bewerkt door cyber; 09-02-20, 13:29.
                      TS 80 mm f/6 | EQ6-R met EQMod | ASI1600MM-C
                      Blog: https://astrovirusblog.wordpress.com/

Commentaar

cyberOverigens las ik op de website “Your license will be yours to keep. It will never expire and is guaranteed to work with any new version that is released within 2 years of the purchase date.” Staat hier, dat een nieuwe versie die na twee jaar na aankoop uitgegeven wordt opnieuw een aankoop verlangt? Dat klinkt niet als ‘never expire’.
                        Ik begrijp daaruit dat je de software, zoals die nu (en binnen 2 jaar) is, voor altijd zal kunnen blijven gebruiken. We zitten nu aan 'Stable' versie 1.5.369, als daar binnenkort bv. een 1.6.000 versie van uit komt (waar de Beta versie al over zit), en we binnen exact 2j aan 1.6.999 zitten zullen we die versie kunnen blijven gebruiken zolang we willen. Als er na de periode van 2j bv. een 1.7.000 versie uitkomt die je zeer interessant lijkt kan je je licentie laten vernieuwen voor (momenteel) ~€18: https://www.startools.org/buy/renewal

Commentaar

SereN Zet mij maar in het rijtje erbij. Net met de trialversie gespeeld. Best nog wel ingewikkeld en met mijn testfoto lukt het nog niet best. Toch goed dat dit soort software ontwikkeld wordt. Daar heb ik iets voor over.

Commentaar

Prima, dan zijn we met 5! Ik stuur iedereen nog eens een PM met de nodige info en betaalgegevens. Zoals eerder vermeld zal ik nu nog 48h wachten om eventuele bijkomende ge´nteresseerden de kans te geven mee te doen, en dan op dinsdagavond de bestelling doorgeven. StarTools heeft zelf ook 48h nodig om de licenties door te sturen, dus die kunnen we dan ten laatste verwachten tegen donderdagavond. Ik ga er van uit dat dat voor iedereen snel genoeg is.

Commentaar

Laatste oproep voor eventuele ge´nteresseerden: laat het dan weten vˇˇr 18h30 vandaag, want daarna ga ik de bestelling doorgeven.

Commentaar

Werken...
                              X