Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

ervaringen met Star Tools?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

ervaringen met Star Tools?

Wat zijn de ervaringen met star tools ten opzichte van de andere bekende bewerking programma's

Ik denk dat je startools goed kan samenvatten met de begrippen "eenvoudig" en "snel". In 5 a 10 minuten ga je van een ruwe stack naar finaal product.
    Met slechts een paar klikken kan je een stack stretchen, lichtvervuiling verwijderen, kleur kalibreren, verscherpen en noise reduction toepassen. Je kan de software bovendien gratis testen. Resultaat opslaan is uitgeschakeld in de demo versie.

Uiteindelijk ben ik overgeschakeld van DSS + StarTools naar een volledige workflow in PixInsight omdat ik meer controle wou over elk proces. PixInsight is daarbij echt het tegenovergestelde van StarTools Heel veel knopjes en schuifjes en je moet precies weten wat je wil doen. StarTools is meer een 'black box' model waarbij al het denkwerk achter de schermen gebeurt.
    TS 80 mm f/6 | EQ6-R met EQMod | ASI1600MM-C
    Blog: https://astrovirusblog.wordpress.com/

Commentaar

Startools is inderdaad makkelijker dan andere tools heb ik ondervonden. Er komen mooie foto’s uit met relatief weinig moeite. Een paar avonden oefenen met voorbeeld video’s op YouTube en je komt al een heel eind.
      wellicht zijn de plaatjes niet zo super goed als andere tools maar ik vind het goed genoeg. Ik bewerk vaak wel na met GIMP, maar dat is minimaal, wat kleuren ophelderen meer eigenlijk niet.
      Dus ik vind startools een aanrader zeker voor de beginnende astrofotograaf.

Commentaar

Ik ben een volger van cyber.
        Eenvoudig maar goed heeft altijd mijn voorkeur gehad als oudere beginnend astrofotograaf. Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Star tool california nevel.jpg views: 74 grootte: 7,81 MB id: 1435173

Commentaar

Werken...
        X