Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Welke PIPP instellingen gebruiken om van een MOV bestand een AVI bestand te maken ?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Welke PIPP instellingen gebruiken om van een MOV bestand een AVI bestand te maken ?

Als ik film met een Nikon D5100, wordt er een mov bestand gemaakt, dat ik via Pipp kan omzetten in Avi.
    Wat ik ook probeer, een stabiel mov filmpje wordt door Pipp wel omgezet naar Avi, maar het resultaat is steeds een heel erg schokkerige film.
    Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ook als ik de stabilisaties in Pipp gebruik blijft het even schokkerig. Wat doe ik fout ?
    Al heel erg bedankt om dit al te willen lezen, en nog meer bedankt als het tot een gouden tip leidt, ..

Schokkerig afspelen kan komen doordat de bestandsgrootte enorm toeneemt als je een conversie doet van MOV naar AVI. Hoe groot zijn de MOV en AVI bestanden die je nu hebt, en wat is het doel van het omzetten naar AVI?
    Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
    (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Origineel geplaatst door Neo Bekijk bericht
      Schokkerig afspelen kan komen doordat de bestandsgrootte enorm toeneemt als je een conversie doet van MOV naar AVI. Hoe groot zijn de MOV en AVI bestanden die je nu hebt, en wat is het doel van het omzetten naar AVI?
      De mov's zijn rond de 180 MB , de door Pipp omgezette Avi's zijn 2,6 GB. Alleen zo wil Autostakkert de filmpjes aanvaarden.

Commentaar

Daar was ik al bang voor. En wat is het onderwerp van de filmpjes? Als het een planeet o.i.d. is dan kan je veel ruimte besparen door meteen te centreren en te croppen. De overbodige zwartruimte wordt dan weggelaten.

Autostakkert zou ook MOV moeten kunnen verwerken maar dan moet je wel FFmpeg in dezelfde map als AS hebben staan.

Commentaar

Daar was ik al bang voor. En wat is het onderwerp van de filmpjes? Als het een planeet o.i.d. is dan kan je veel ruimte besparen door meteen te centreren en te croppen. De overbodige zwartruimte wordt dan weggelaten.

Autostakkert zou ook MOV moeten kunnen verwerken maar dan moet je wel FFmpeg in dezelfde map als AS hebben staan.
          Ik probeer een stukje van de maan in beeld te brengen (surface in autostakkert); FFmpeg gewoon installeren in dezelfde map zou PIPP overbodig maken ?

Commentaar

Origineel geplaatst door SWIMMASTER Bekijk bericht

Ik probeer een stukje van de maan in beeld te brengen (surface in autostakkert); FFmpeg gewoon installeren in dezelfde map zou PIPP overbodig maken ?
            Heb dit gedaan, maar Autostakkert weigert de mov te bewerken omdat het door Nikon gecomprimeerd is, en dan lukt het niet, zelfs niet met FFmpeg. Autostakkert zegt wel zelf dat Pipp de oplossing is, maar dat is nu mijn probleem dat deze in schokkerige beelden aflevert.

Commentaar

Kun je pipp niet gewoon gebruiken om bv de 40% beste beelden te selecteren, deze als video of als losse imgaes af te leveren. Dan gewoon aan AutostackerT toevoeren. Als je dit zo doet sorteert PIPP ook de images op kwaliteit. Dit leidt ook tot een niet soepel verloop van je film maar dat maakt voor AutostackerT helemaal niets uit. P.s. maanfoto's doe ik met Avistack2 die delen maan opdeelt in kwaliteitssegmenten en zich in de verwerking daarop daarop richt ipv alleen middelen en stacken.

Commentaar

Het is me niet duidelijk hoe de AVI opeens schokkerig wordt na conversie vanuit MOV, tenzij je verder nog processing opties hebt ingesteld in PIPP zoals ordenen op kaliteit, zonder de frames uit te lijnen. Kan je anders een MOV online zetten?

Commentaar

Afgezien van de omvang van de beelden is PIPP een preprocessor. PIPP converteer niet alleen maar doet daarnaast ook wat. Afhankelijk van je instellingen plaatst PIPP de beste beelden vooraan en selecteert de beste beelden. Als je een maan filmt zal de seeing delen van de maan wat heen en weer bewegen. PIPP pakt (net als AutostackerT) de beste beelden. Als je volging ook niet nauwkeurig is en je maan verplaatst zich in beeld gaat die nieuwe volgorde van beelden ("random" volgens kwaliteit) ook verschuivingen opleveren tussen beelden onderling als ze in een andere volgorde worden geplaatst. AutostackerT doet ook aan alignment en zal dit compenseren. Ik zou zeggen: doe eens een gooien staar je niet blind op de schokkerige film. Wil je de film echt converteren, kijk dan eens naar videodub met de juiste mpeg plugins. Heb je een planeet, en niet een deel van de maan (surface), dan zal PIPP deze ook perfect in het midden houden en croppen naar smaak.

Commentaar

Origineel geplaatst door SWIMMASTER Bekijk bericht
                    Wat ik ook probeer, een stabiel mov filmpje wordt door Pipp wel omgezet naar Avi, maar het resultaat is steeds een heel erg schokkerige film.
                    Vooral 'Wat ik ook probeer" kan het probleem wel eens zijn. Als je alleen het Output Options tabblad had gebruikt om daar het gewenste AVI formaat in te stellen dan was het resultaat waarschijnlijk even stabiel geweest als je MOV bestand. PIPP zal, wanneer je de overige tabbladen met rust laat, alleen een eenvoudige conversie uitvoeren waarbij de frames dezelfde volgorde blijven houden.

Commentaar

Vooral 'Wat ik ook probeer" kan het probleem wel eens zijn. Als je alleen het Output Options tabblad had gebruikt om daar het gewenste AVI formaat in te stellen dan was het resultaat waarschijnlijk even stabiel geweest als je MOV bestand. PIPP zal, wanneer je de overige tabbladen met rust laat, alleen een eenvoudige conversie uitvoeren waarbij de frames dezelfde volgorde blijven houden.
                      Je slaat de nagel op de kop. Na heel veel proberen, heb ik jouw gouden raad gevolgd, en niets meer gespecifieerd in Pipp, en dit werkt uitstekend. De avi film is nu identiek aan de Mov.
                      Nu verder Autostakkert uitproberen, maar dat zien we nog wel.
                      Heel erg bedankt voor jullie assistentie, dit is zeer aanmoedigend voor beginnelingen die zich suf zitten te zoeken.... er schijnt weer licht in de tunnel...

Commentaar

Goed zo, en nu verder met Autostakkert. Bij problemen horen we het wel weer...

Commentaar

Werken...
                        X