Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Deepsky fotografie

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Deepsky fotografie

Dag allemaal, zoals iedereen wel opvalt is dat het naar/bij volle maan altijd helder is en ik ben benieuwd of er amateurs zijn die gewoon doorgaan met deepsky fotografie (Galaxies) en welke methode of filter gebruikt wordt om het licht van de maan te temmen. Ik hoor graag ervaringen.
    Mvg Peter

Met zo'n aanwezige maan ga ik pogingen doen om de kwaliteit van mijn foto's te verbeteren. Dus tweaken en testen van de opstelling/camera enz.
    De enige filter die nog uberhaupt iets kan laten zien zonder dat de maan roet in het eten gooit is een smalbandige H-alpha filter (max iets van 7nm wat ik begrijp). Geen enkele andere filter kan het maanlicht er echt helemaal uithalen, doordat alle kleuren in dit licht zijn vertegenwoordigd.

Dus lekker met je opstelling aan de gang. Kijken waar je evt nog wat winst kan halen ( ik ga zo met een andere flattener proberen of ik nog steeds een beeldfout heb links).
    Skywatcher 72ED F420 op HEQ 5 PRO / 60mm/700mm refractor / 10x50 bino/ 7x50 bino Canon 700d DAW mod/ 130mm/650mm newton als reserve

Commentaar

Origineel geplaatst door ArnoM Bekijk bericht
      Met zo'n aanwezige maan ga ik pogingen doen om de kwaliteit van mijn foto's te verbeteren. Dus tweaken en testen van de opstelling/camera enz.
      De enige filter die nog uberhaupt iets kan laten zien zonder dat de maan roet in het eten gooit is een smalbandige H-alpha filter (max iets van 7nm wat ik begrijp). Geen enkele andere filter kan het maanlicht er echt helemaal uithalen, doordat alle kleuren in dit licht zijn vertegenwoordigd.

Dus lekker met je opstelling aan de gang. Kijken waar je evt nog wat winst kan halen ( ik ga zo met een andere flattener proberen of ik nog steeds een beeldfout heb links).
      Heb je raad aangenomen en de set up staat buiten en ben bezig met de M 51.
      Mvg Peter