Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Bubble in kleur en h-alpha

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Bubble in kleur en h-alpha

Afgelopen zomer heb ik tijdens de korte nachten best wat data weten te verzamelen. Ook van dit leuke gebiedje, waar je onder andere NGC 7635 kunt vinden. Zowel in kleur als in h-alpha. Met een dslr. Nu heb ik wat zitten stoeien in PI om de h-alpha-data in te passen in de kleurenopname door middel van het NBRGBCombination script, maar de resultaten zijn niet echt tof. Wat ik ook geprobeerd heb is doormiddel van LRGBCombination een L laag toe te voegen aan de kleurenopname. Dat leverde een beter resultaat op. De sterren waren bijvoorbeeld kleiner.

Mijn vraag: Wat kan ik nog uitproberen voor een beter resultaat. Let wel, ik gebruik een dslr.

Hieronder een stack in h-alpha, kleur en een combinatie van kleur en h-alpha, waarbij ik de h-alpha als L gebruikt heb.
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: bubble_ha.jpg views: 10 grootte: 1,05 MB id: 1404816Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: bubble_color.jpg views: 7 grootte: 1,64 MB id: 1404817Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: bubble_color+ha.jpg views: 7 grootte: 1,50 MB id: 1404818
    Canon 6d astrodon mod, ef 500mm f4, ef 200mm f2.8, ef 135mm f2, ef 50mm f1.8, Heq5 pro

Schitterende opnames!
    50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - Modded EOS 700D met een WO ZS 71 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

Werken...
    X