Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraag over hoe het beste je bestand op te slaan in Photoshop

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vraag over hoe het beste je bestand op te slaan in Photoshop

Vanochtend opnames van de zon gemaakt. Netjes in PS bewerkt, geprobeerd om alles zo subtiel mogelijk te houden. Bewerkt op een Windows laptop, PS CS5. Ik sla het bewerkte bestand op en probeer het hier op het forum of bijvoorbeeld op flickr te posten. Patsboem, dat is geen subtiliteit meer, het ziet er eigenlijk niet meer uit als ik met een andere computer de afbeelding bekijk.
    Oftewel: hoe sla je een bestand in PS op, zodat het ook op een andere computer nog ergens naar lijkt? Of is het simpelweg het gevolg van andere monitoren / andere instellingen?
    Dank alvast, Bart.
    150mm PST Mod / Intes Alter M703 / Rumak 9 inch (obv Intes MK-91) / ASI224mc / PGR Grasshopper IMX174

Als uw monitor niet gekalibreerd is kan dit sterk verschillen van monitor tot monitor.
    Wat betreft PS kun je het best bewaren onder een PSD bestand en werken met aanpassingslagen. Dan is uw basis beeld niet aangetast en kun je met je lagen altijd verder subtiele veranderingen doen. Daarna kun je het altijd bewaren onder een jpeg om uw foto te delen.
    Zorg wel dat je alles in 16 bit laat. Anders zijn er geen subtiliteit meer.
    Avalon Linear - CFF Newton 200 F5

Comment

Dankjewel! Vrees dat ik het grootste probleem al heb gevonden....
      Helderheid beeldscherm laptop stond op hoog. Helderheid beeldscherm Mac op laag. Zucht. Bedtijd.
      150mm PST Mod / Intes Alter M703 / Rumak 9 inch (obv Intes MK-91) / ASI224mc / PGR Grasshopper IMX174

Comment

Dit is wel een dingetje. De instellingen en kwaliteit van de schermen kan nogal varieren...

Comment

Monitoren calibreren?

Op MP komen regelmatig losse Datacolor Spyder sensoren voorbij. Ik had de mijne voor 15.
          Het Open-source programma DisplayCal voldoet goed.
          Een dag heeft 24 uur en dan heb je de nacht ook nog.

Comment

Working...
          X