Announcement

Collapse
No announcement yet.

Te veel ruis in mijn opnamen.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Te veel ruis in mijn opnamen.

Ik zit met een vervelend probleem waar jullie mij vast me kunnen helpen. Ondanks dat ik meerdere opnamen in elk kanaal maak op basis van jullie adviezen hou ik te veel ruis over. Ik heb een plug inn van PS, NOISE NINJA versie 2,4,2 die de ruis goed onderdrukt maar dan wordt het beeld wollig en dat lijkt nergens op. Beter is natuurlijk een camera met een lage uitlees snelheid van de ruis. Maar het moet ook met een goed software programma lukken. Wie geeft mij de hint? Bedankt alvast.

Je spreekt over meerdere opnamen per kanaal.
    Kun je wat specifieker zijn.

Gemini Telescope Design G53F with Pulsar 2; TS 115/800 APO; CCDC; TheSkyX Pro; Maxim DL 6; MaxPoint; PixInsight.

Comment

Het is heel simpel: je maakt toch te weinig subs en/of je stretch te hard aan je foto's.....

Anyway...., ruis verwijderen moet je met beleid doen (kleine stapjes) Ún met maskers. De ruis zit hem vooral is die gebieden met weinig signaal. Die wil je met een anti-ruis-actie bereiken en niet de heldere gebieden zonder ruis.

Welk pakket je gebruikt moet je zelf weten, maskers hebben ze bijna allemaal.

Last edited by RuudOnline; 11-07-18, 18:32.
      dutch-backyard-astro.nl --- SW Esprit 120 --TS 90/600 triplet - EQ6-R - Lodestar - Atik one 6.0

Comment

Meerdere opnamen per kanaal, daar bedoel ik mee per filter een aantal opnamen maken maar ik begrijp dat het nog te weinig zijn en dat er dus te weinig signaal in zit volgens Tom en Ruud, maar met F 5 of F 2,8 moet je fotonen genoeg ontvangen. Met maskers werken heb ik gelezen in het boek PHOTOSHOP ASTRONOMY van R. SCOT IRELAND, met het medium filter van PS een masker maken en die verwerken. Ik ga dit uiteraard doen, maar er zijn meer mogelijkheden. In ieder geval bedankt voor de tips.

Comment

Wat is de duur van je subs?
          Avalon Linear - CFF Newton 200 F5

Comment

Met je camera's is niets mis. Die zijn prima.

Maar wel:

Geen of heel weinig ruis onderdrukking en veeeeeeeeeel meer subs/totale opname tijd.
            Geen of heel weinig ruis onderdrukking en veeeeeeeeeel meer subs/totale opname tijd.
            ........
            Motto: Boterzacht bewerken!

Comment

....en als je dat stackt krijg je dit:

Comment

kan je dat nog eens herhalen

Comment

Nooit genoeg Hans.

Comment

Dat wist ik al Marco maar toch bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik ben je nog steeds dankbaar dat je me de combinatie hebt gegeven om pallet opnamen te maken c.q. hoe ze samen te voegen.
                    Nog een vraagje: is de Nikon D 810 a ergens nog te krijgen?

Comment

Heb je al een oplossing voor/tegen die ruis dan?

Comment

Heel veel sub opnamen.

Comment

Misschien moet je dat toch eens proberen dan.

Comment

Ga ik doen met mijn DSLR camera, daar kom ik niet onder uit. Ik beloof het, wanneer, dat ligt aan de Weer goden. Maar weet je nog ergens een zaak waar de Nikon D 810 a te krijgen is? Bedankt voor je advies.

Comment

Working...
                            X