Announcement

Collapse
No announcement yet.

Televisie of Monitor

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Televisie of Monitor

De oude laptop is gaan hemelen, opvolgers genoeg voorhanden met de nieuwste generatie i8250U processoren aan boord die de prestaties van menige quad core i7 processor van de vorige generatie naar de kroon steken. En dat voor een lagere kostprijs. En een kčk formaatje: geen bling-bling uitvoering met een 17" scherm, maar een decent 14"schermpje. Lekker hanteerbaar.

14 inch scherm in combinatie met een eigenaar van bijna 57 jaar oud. Oeps. Laat de leesbrillen maar aanrukken. Zoonlief had al -heel aardig- zijn monitor aan vaders uitgeleend. Maar die wil hij wel een keer terug.

Nu speel ik met de gedachte om een UHD (bijna 4K pixels in de breedte) TV in te zetten als monitor. Nee, het ding gaat niet op een buro staan natuurlijk, want dan wordt het netvlies geroosterd door het felle licht. Maar gewoon lekker vanuit de luie stoel met een bluetooth keyboard en dito muis gaat de laptop number-crunchen en photoshoppen, terwijl het ding verbonden is met een HDMI kabel aan de TV.

Aanrader of afrader? En...waar moet ik op letten bij de selectie van de TV?

"Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
    Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Dieseltijger - Ik heb deze van philips -value for money en het is een smart tv :

https://www.foka.nl/product/12228209/philips-4k-ultra-hd-tv-55pus6162-12?gclid=EAIaIQobChMI_8G7pu-i2QIVS7XtCh2RywFTEAQYASABEgIbFfD_BwE

Ik heb hem op een satelliet schotel van canal en heeft een erg mooi beeld.

Er is een maar , hij wil wel eens resetten uit zichzelf ,bijvoorbeeld bij te snel zappen ,maar dan doet hij het weer na een paar seconden ,en heeft bij mij de eigenaardigheid dat hij een

stopcontact voor zichzelf wil , dus niet via een stekkerdoos ,i.v.m statische electrische electriceit en meerdere snoeren bij elkaar, voor de rest-puik ding,ik gebruik hem ook als scherm - 55 inch.

Comment

Originally posted by dieseltijger View Post
      14 inch scherm in combinatie met een eigenaar van bijna 57 jaar oud.
      Jonkie

Herkenbaar, met mijn laptop op een Sony 48" model 48W605B geen enkel probleem, ook op andere tv,s heb ik totaal geen problemen ondervonden.

Comment

Ik heb wel begrepen dat er ook 4k tv's zijn met een RGBW matrix (veelal LG), en een navenant lagere resolutie. Dus hier ga ik met een boogje omheen. Maar hoe zit het met de mate van realistische kleurweergave als ik een TV afzet tegen een monitor?
        "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
        Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Comment

Persoonlijk vind ik dat mijn tv het absoluut wint tegenover het ingebouwde schermpje, contrast rijker "echte" kleuren, tja je praat toch over een scherm dat vele euro's duurder is.

Comment

Uh ,Ja- de compu op een 55 inch is geweldig,alleen is je videokaart -4 K - met een lagere resolutie kan ook hoor - maar minder lijnen.

Comment

Working...
            X