Announcement

Collapse
No announcement yet.

hopeloze frustratie...

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

hopeloze frustratie...

Afgelopen maandag en dinsdagavond 2 sets data van M42 gemaakt. Vorig jaar kort gedaan, maar had nog veel te weinig ervaring toen. Nu ben ik er eens goed voor gaan.zitten. 110x20seconden, en 135x60 seconden. Afzonderlijk 2 mooie plaatjes, maar ik zit met het uitlijnen met de foto's tov elkaar. Vorig jaarbedrag met picturewindow4, maar die is niet meer bruikbaar. Ik. Loop al 2 dagen het internet af te struiken naar methodes en manieren, maar kom niet verder. Ik hen alleen gratis programma's tor mijn beschikking, nu Ps2, picturewindow7, en Gimp2.9. Als iemand een soort van tutorial of stap-voor-stap-iets kan vinden, scheelt dat een hoop slapeloze nachten en gemopper van mijn wederhelft
    Eeuwige dankbaararbeid ligt in het verschiet haha.
    Skywatcher 150-750 EQ6, canon 1100d

Neo verrek, er staat me iets van bij inderdaad haha. Ik ga het morgen direct checken. Ik zal alvast wat rustiger kunnen slapen haha.​​​​​​​

Comment

DSS kan dit inderdaad. Eerst moet je al je subs registreren en de beste uitkiezen als referentie. Nadien moet je het geheel laten registreren tov de referentie sub.
      Avalon Linear - CFF Newton 200 F5

Comment

mmmm, net geprobeerd. Ik laad de twee autosave tiffs in, registreer ze (oftewel bereken afstanden), en daarna de foutmelding; de gevinkte afbeeldingen zijn onderling niet gelijk ( hoogte breedte kleuringdeling etc.). Wordt er wel een beetje moedeloos van. Zelfde beeldveld (want zelfde scope, camera, plek, alles gelijk.

Comment

Ik denk het misschien al te weten. Resolutie is iets verschillend, ik heb namelijk snijdingsmode aangeklikt, die ik altijd gebruik. Ik ga beide stacks opnieuw doen, en dan op standaard modus. Dan zou de resolutie in ieder geval hetzelfde moeten zijn. Toch?

Update; inderdaad, dat heeft geholpen. De twee afbeeldingen zijn nu uiteindelijk uitgelijnd, maar nu krijg ik ze weer niet geopend in PS2. AAargghhh! zelfs als 16 bit, en ook 32 bit niet. Ziet PS2 ze niet als 'valid document'. Om toch gek van te worden....
          Last edited by marcieow; 11-02-18, 15:52.

Comment

Ik heb de .reg bestanden geselecteerd, de 32bit tiffs, en de 16 bit tiffs, ps2 wil niks 'openen als'. Wel gewoon per afbeelding, maar dan werkt layers weer niet. Gimp 2.9 werk ik wel graag mee, maar dat is qua stappen weer net iets anders (uit te leggen), waardoor ik ook weer vastloop. Wel frustrered zeg haha. Ben er ook al wel achter dat 110 x 20 seconden een beetje veel van het goede is, als ik daar alleen maar een klein beetje van de kern daarvoor ga gebruiken. Volgende keer iets minder subs voor de kern, en iets meer langere voor de neveligheid eromheen. Een stap-voor-stap handleiding in gimp 2.9 zou wel helpen, maar ik denk de overstap naar pixinsight of app toch een steeds reeeler iets gaat worden.... Nu de financieel manager thuis nog overtuigen....

Comment

Neo mmm , daar moet ik nog maar eens naar kijken. Ik zet het 'projectje' nog maar ff op de lange baan. Data loopt gelukkig niet weg, en het is me doordeweeks de komende tijd gewoon te druk om er aan te zitten rommelen. Als ik weer eens een rustige tijd heb maar eens alles op een rijtje zetten en uitvogelen. Duurt mischien ff, maar het gaat me lukken! Toch bedankt Neo en Astrobug jullie hulp wordt zeker gewaardeerd!

Comment

Working...
              X