Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phd

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Phd

Beste allemaal,
    Ik ben gisteren weer bezig geweest met een Celestron 9.25 een Losmandy G11 en een Atik 450 en met PHD, en een 9x50 zoeker met een allccd cam. Nu wil ik aan gebruikers vragen die ook PHD gebruiken of ik nog wat kan verbeteren aan het guiden, ik hoor het graag.
    Mvg Peter.
    Attached Files

Ziet er niet verkeerd uit zo. Mooie lage waarden voor RMS en zelfs bij deze lage MinMo instelling. Weet je zeker dat die goed staan afgesteld voor het brandpunt/pixelsize van je guidescope/cam?
    De belichtingstijd van 1 seconde is wel erg kort, zo krijg je "hunting" op de seeing. Maar door je korte brandpunt van je guidescope zal je die beweging door de seeing niet zien waarschijnlijk.
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

Dank je Patrick, ik zal eens op 2 of 2 en een half gaan zitten. Valt me ook niet tegen met een 9x50 zoeker tegenover een 9.25 f 6.3 teleskoop.
      Mvg Peter

Comment

Ziet er prima uit, je kan tegenwoordig ook PHD2 gebruiken welke betere guiding algoritmes heeft. Met de nieuwe versie kan je ook drift alignen en kan hints/tips geven om een betere guiding te verkrijgen.

PHD2 is hier te vinden: openphdguiding.org

Wat Patrick verder vertelde ben ik het mee eens, 1 seconde is te kort. Ga ergens tussen de 2 en 4 zitten voor de beste resultaten. Ook daar kan PHD2 je bij helpen overigens .
        Sky-Watcher NEQ6 PRO mount | GSO 6" Newton F5 | Atik 314L | Baader MPCC | 9mm OAG | Lodestar | 220mm flat field panel | PixInsight | Lid van sterrenwacht Halley

Comment

Bedankt Zwik, de eerste de beste heldere avond zal ik eens op 3 sec gaan guiden.

Mvg Peter

Comment

Ik gebruik al een hele tijd PHD2 en het werkt tegenwoordig erg goed, zelfs iets beter dan PHD1.14. In het begin waren er nogal wat problemen met PHD2, vandaar dat ik nog lang bij PHD1.14 ben blijven hangen. Wat beter werkt in PHD2 is de USB verbindingen, als je er een kabel uittrok met PHD1.14, kreeg ik soms een blue screen error en moest de hele handel opnieuw opstarten......
            200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

Originally posted by patrickduis View Post
              Ik gebruik al een hele tijd PHD2 en het werkt tegenwoordig erg goed, zelfs iets beter dan PHD1.14. In het begin waren er nogal wat problemen met PHD2, vandaar dat ik nog lang bij PHD1.14 ben blijven hangen. Wat beter werkt in PHD2 is de USB verbindingen, als je er een kabel uittrok met PHD1.14, kreeg ik soms een blue screen error en moest de hele handel opnieuw opstarten......
              Patrick, ik zal PHD2 er eens bij zetten en ook eens proberen.
              Mvg Peter

Comment

Er zit ook een tool in om je polar alignment te checken, ook kan hij je adviseren met de instellingen en vooral de verbindingen maken is sterk verbeterd. Fotografeer je met nebulosity? Dan kan je een software link maken tussen PHD en Nebulosity voor automaitsch ditheren tussen de frames, werkt perfect.

Comment

Originally posted by patrickduis View Post
                  Er zit ook een tool in om je polar alignment te checken, ook kan hij je adviseren met de instellingen en vooral de verbindingen maken is sterk verbeterd. Fotografeer je met nebulosity? Dan kan je een software link maken tussen PHD en Nebulosity voor automaitsch ditheren tussen de frames, werkt perfect.
                  Patrick, om mijn polar aligment te checken is ( vind ik ) moeilijk om te doen met de beide Losmandy's, er zit geen go-to op maar de polar zoekers staan goed. Als ik fotografeer met de Canon 60D is dat gewoon met Canons software en met de Atik hun software. Maar zoals ik al zei ik zet PHD op mijn laptop en zal me eens goed inlezen. Moet ook nog gebeuren met de pas aangekochte Lacerte mgen guider. Dank je wel voor het meedenken.
                  Mvg Peter

Comment

PHD kan je de trend laten zien, als de lijn mooi vlak staat kan ne er redelijk vanuit gaan dat je goed op de pool staat. Je kan ook zien waar en hoeveel correcties hij geeft, dat kan je ook een goede indicatie geven.
                    Sky-Watcher NEQ6 PRO mount | GSO 6" Newton F5 | Atik 314L | Baader MPCC | 9mm OAG | Lodestar | 220mm flat field panel | PixInsight | Lid van sterrenwacht Halley

Comment

Originally posted by zwik View Post
                      PHD kan je de trend laten zien, als de lijn mooi vlak staat kan ne er redelijk vanuit gaan dat je goed op de pool staat. Je kan ook zien waar en hoeveel correcties hij geeft, dat kan je ook een goede indicatie geven.
                      Beste Zwik, PHD2 staat nu op mijn laptop en zal deze gaan gebruiken en bedankt voor de informatie.
                      Mvg Peter

Comment

Working...
                      X