Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42 verschillende lengte subs combineren.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• M42 verschillende lengte subs combineren.

Afgelopen dinsdag eens geprobeerd 20x1 minuut subs van M42 te maken+darks, en 20x10 seconden subs voor de kern, tegen overbelichting (ook met darks natuurlijk) afzonderlijk dss gestackt en licht bewerkt, so far so good. Maar ik gebruik Gimp, maar loop hier toch vast. Ik weet dat het iets is met layers, maar verder als dat kom ik niet. Op youtube nog niet veel gevonden icm. gimp, dus vandaar maar weer een beoep op forumpowerrrr! iemand?
    Skywatcher 150-750 eq3-2, canon 1100d, spc900.

Met deze tutorial was het mij wel gelukt.

https://www.youtube.com/watch?v=2WUJ3m3UTAU

Kleine tip, bij het gebruiken van je brush, niet op je muis blijven duwen maar gewoon clicken.en zien. Anders is de overgang te hard.
    Avalon Linear - CFF Newton 200 F5

Comment

Astrobug bedankt voor je tip! heb zelf ook al een beetje gegoogled en gedaan, en via deze linkhttp://www.astropix.com/HTML/J_DIGIT/LAYMASK.HTM ben in ieder geval zover gekomen dat ik de 2 tifs met elkaar aligned heb. En een witte masklayer is me ook gelukt, maar verder loop ik vast. Aarghh! Ik gebruik dus gewoon nog gimp 2.8. Misschien ben ik een zeur, maar zelf kom ik er niet uit. Of misschien toch een ander bewerkingsprogramma? Zoja, dan wel een gratis programma als het kan haha.

Comment

Hmmm... met cs5 had ik je kunnen helpen.

Eerst elke aparte foto bewerken.

Dan met auto align over elkaar leggen.. En daarna de doorzichtigheid per laag wat aanpassen tot je het gewenste resultaat hebt bereikt.

Bnog wat nabewetken en klaar.

​​​​ heb datzelfde een tijdje geleden gedaan met M42

.

GIMP...geen ervaring mee sor​​​​​ry.
        Laten we de buurt plat gooien...

Comment

Het enigste nadeel met gimp is dat ze maar werken met 8 bit.
          De volgende update zou dit verhelpen maar wanneer...
          Anders kun je photoshop CS 2 gebruiken. Deze is gratis.
          Hier een klein voorbeeld. Het is dezelfde bron van foto's maar het is duidelijk hoe je meer kunt halen met meet bits.
          Zelf moet ik het nog leren in PS, vandaar dat de kern daar overbelicht is.

Click image for larger version

Name:	2017-02-18 m42 final.jpg
Views:	2
Size:	280.5 KB
ID:	1330852

Click image for larger version

Name:	6031-1487517251.jpg
Views:	1
Size:	480.1 KB
ID:	1330851

Comment

Hier is de link

https://helpx.adobe.com/creative-sui...omoid=19SCDRQK

Comment

http://www.astropix.com/HTML/J_DIGIT/LAYMASK.HTM
              200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

En allemaal in phtoshop CS 2!

Comment

Astrobug hartstikke bedankt voor de link! heb het direct geprobeerd, en ook alles geinstalleerd gekregen. Maar eenmaal opstartend kreeg ik steeds de foutmelding invallid serialnumber. Heb al via google een 'zogenaamd' vrij nummer gevonden dat zou moeten werken, maar helaas. baal er behoorlijk van zeg.

patrickduis Ok hartstikke bedant voor de link, had hem zelf ook al gevonden. Ben nu nog maar gekomen tot de stap van het allignen met Picture Window.

tezijnertijd ga ik er nog eens goed mee stoeien, maar voor nu frustreert het alleen maar dus het komt nog wel eens. De tiffjes lopen niet weg gelukkig haha. Wederom toch weer zeer bedankt!

Comment

Voor de serialnumber moet je een account maken (gratis). Daarna kun je deze vinden door op "English" te klikken. Een copy paste lukt niet, dus gewoon overtypen en het is klaar

Comment

Astrobug en patrickduis bedankt allebij! Eindelijk gelukt, geweldig. Misschien als ik ps2 een beetje onder de knie krijg, dat ik die blijf gebruiken ipv. Gimp. Schijnt beter te zijn om in 16 bit te werken als 8 bit, qua kleur. Maar bovenal, heerlijk dat het uiteindelijk werkt haha. Nogmaals bedankt!
                      Click image for larger version  Name:	M42ps2final-1.jpg Views:	1 Size:	11.80 MB ID:	1331766

helaas geen bias of flats gedaan, dat zie je zeker wel, maar toch.

Comment

Dit is echt een schoontje.

Comment

Working...
                        X