Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Coperrrnicus en omgggggeving

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Coperrrnicus en omgggggeving

Brrr wat was het koud. Maar toch mooie plaatjes geschoten. Dit is een mozaiek van een stuk of 6 fotos. Fotos zijn gemaakt met een SPC900 met IR/UV blok filter. Heb filpjes geschoten van 1 minuut 10 fps en daarvan de beste 200 gestackt in registax. Wat wavelets en contrast/brightness klein beetje aangepast en toen in Autostitch aan elkaar geplakt.

Voor mij zijn dit mijn beste maan fots tot nu toe. Maar ok dit was nog maar mijn 3de poging met de C9.25.
    Life is funny. But not Ha Ha funny.

Hier is ook nog een experimentje met een gebarlowde (2x) webcam. Was moeilijk om scherp te stellen.

Als het goed is is het krater Eratosthenes.

Commentaar

Heel netjes, ik zie Mickey mouse :P
      =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

van de laatste foto heb ik het idee dat de barlow te veel is, en dat daardoor onscherpte ontstaat, maar de eerste foto's zijn werkelijk prachtig.
        127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

Origineel geplaatst door peet
          van de laatste foto heb ik het idee dat de barlow te veel is, en dat daardoor onscherpte ontstaat, maar de eerste foto's zijn werkelijk prachtig.
          Ik hoop dit weekend verder te kunnen experimenteren en het webcam beeld vergelijken met mijn oculairen. Zo hoop ik erachter te komen wat voor brandpunt de webcam heeft (als je dat zo kan zeggen).

Zo hoop ik dus erachter te komen tot hoe ver ik dus kan vergroten en of die barlow inderdaad niet veel te veel is.

Commentaar

Met een c9 moet een 5 x barlow zelfs nog lukken ( als de seeing dat toe laat) kijk maar naar Richard Bosman die gebruikt ook F50 met een c11

Commentaar

Werken...
            X