Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mars en Copernicus 18/12

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mars en Copernicus 18/12

Mijn eerste echte serieuze astrofoto's ever!
    Gemaakt met de C8 en de Vesta pro (niet gemod)
    Stack van 2 filmpjes van 450 frames met Registax4 en bij mars een beetje met de curves gespeeld

seeing was bij vlagen goed, mars stond vlak boven een appartementencomplex

ik ben er best blij mee!

wie met een maankaart kan me trouwens vertellen hoe die krater naast copernicus heet?
    *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Dat is Eratosthenes! En tussenin, iets naar boven, ligt de spookkrater Stadius.

Gefeliciteerd!! Mooie foto's met details op Mars. Die maanfoto is prachtig. Voel je al een mozaiekje aankomen? Keep them coming!
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Dat is de krater Reinhold als ik mij niet vergis.

Edit: Steem heeft gelijk, ik heb me vergist

Commentaar

om eerlijk te zijn had ik van een C8 meer verwacht m.b.t. je foto van mars maar je maan foto is ge-wel-dig mooi
        Laten we een moord plannen, of een religie starten

Commentaar

Mooie foto's Ionize Zo zag ik Mars gisteren ook.

@ titan:
          Origineel geplaatst door Ionize
          seeing was bij vlagen goed, mars stond vlak boven een appartementencomplex Sad

Commentaar

Origineel geplaatst door titan
            om eerlijk te zijn had ik van een C8 meer verwacht m.b.t. je foto van mars
            Voor de allereerste keer webcammen en direct details op Mars vastleggen vind ik ontzettend knap!
            "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door titan
              om eerlijk te zijn had ik van een C8 meer verwacht m.b.t. je foto van mars maar je maan foto is ge-wel-dig mooi
              seeing was verre van optimaal boven dat gebouw, ik denk dat ik hem als hij hoger staat wel beter kan krijgen.. maareh, niet vanavond.. ik had het ijs al op de dauwkap staan

Ik moet ook even wennen aan het focussen met een webcam, dat is moeilijk! Maargoed, voor een eerste foto ben ik heel blij met het resultaat!
              *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

Die maan is erg mooi. Als dit je eerste is vind ik hem zeker indrukwekkend.

Ik ga eens kijken of ik hem beter kan met mijn C9.25 ik ben net weer aan het opwarmen en filmpjes aan het verwerken van dezelfde kraters (+ omgeving) hoop hem zo te plaatsen.
                Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

na de reacties en je foto opnieuw te hebben bekeken, evenals de pech dat mars net boven een gebouw stond wil ik je complimenteren met je eerste poging en succes wensen bij een volgende poging.
                  nogmaals complimenten voor die maanfoto die is helemaal prachtig !!

groetjes

marcel
                  Laten we een moord plannen, of een religie starten

Commentaar

Mooie foto's zo voor de eerste keer!
                    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Mooi gedaan, man. Mars ziet er goed uit.
                      Maar hoe maak je de webcam nou vast aan de telescoop? Ik heb namelijk nog een oude Logitech Messenger liggen en daar wou ik wel eens wat mee klooien, om te oefenen.
                      Swingen op Buena Vista Social Club

Commentaar

ik heb een adaptertje gemaakt van de prutbarlow die bij de lidl-skylux zat. Die gewoon met superlijm op de plek van het lensje geplakt. Paste precies! ik zal er vanavond een picje van posten.

Deze zal ik overigens niet lang meer gebruiken, ik wil de SC-2 mod erop gaan uitvoeren voor lange belichtingen en koeling met peltier, waardoor ik een aparte behuizing zal moeten maken.

Commentaar

die maanfoto is super, heb je een 2x of 3x barlow gebruikt?
                          127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

Origineel geplaatst door peet
                            die maanfoto is super, heb je een 2x of 3x barlow gebruikt?
                            geen! dit is al de minimale vergroting met de vesta in de c8 .... gaat dus lastig worden met grotere objecten

Commentaar

Werken...
                            X