Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mars in de nacht van 15-16 december 2007

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mars in de nacht van 15-16 december 2007

Na maandag aangemoedigd te zijn met het aardige resultaat besloot ik Mars op een beter tijdstip dan van 20-22u te imagen. Deze keer van 2200-0200u.
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Ik vind mijn foto's aan de "gele" kant. Heb ze bewust zo gelaten omdat het zo vanuit mijn webcam kwam.
    Zou dat komen omdat ik geen IR/UV sperfilter gebruik op mijn webcam?
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Toch een heel mooi resultaat. Het filter zou er wel wat mee te maken kunnen hebben, maar weet niet zeker. Leuke animatie trouwens!!
      =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Bedankt.
        Ik ben er eigenlijk nog maar net mee bezig, dit was mijn 2e avond webcam-fotografie. En ik weet dat er nog veel meer in moet zitten als ik plaatjes van andere mensen bekijk.
        Heb gisteravond QCfocus geinstalleerd, en hoop nu makkelijker te kunnen focusen, want dat was het hekele punt.
        Ik vond trouwens focusen met een 2x barlow al vrij moeilijk, slechts een zeer klein beetje draaien resulteerde in/out focus. Ik denk dat het met 3x barlow nog veel moeilijker is (maar die heb ik geen).
        Focusen met een Hartmann mask (zoals ik bij Deepsky doe) was eigenlijk niet nauwkeurig genoeg. Dit gaf "ongeveer" focus.

Commentaar

Nu je 't zegt....

Ik focus ook met een Hartmann masker met de webcam, een regelrechte ramp en heb het idee dat het beter/makkelijker moet kunnen.

Ben benieuwd naar je bevindingen met QCfocus.
          Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
          ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
          Auteur:Ik

Commentaar

Ik zie niet waarom met Qfocus beter te focussen is. Ik gebruik het ook voor opnames. Misschien zie ik iets over het hoofd?
            =WMN Clan Member=

Commentaar

Qfocus werkt toch echt beter, omdat je een "full screen" scherm kunt gebruiken voor nauwkeurig na-focusen. Is nog steeds niet perfect, maar veel beter dan zonder, en ook veel beter dan met hartmann mask.

Commentaar

Hallo!

Hoe maak je eigenlijk de animatie?

Wat voor programma gebruik je dan?

Link?

Verder erg leuk gedaan!

Met vriendelijke groet,

San

Commentaar

@san: Animated gifs maken is niet zo moeilijk. Met de juiste software kan je gemaakkelijk de plaatjes achter elkaar zetten en opslaan als gif. Misschien dat je HIER wat aan hebt.
                  =WMN Clan Member=

Commentaar

link werk niet...

Commentaar

Werken...
                    X