Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maan 15 Dec

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maan 15 Dec

Nu na lang vogelen is het dan toch eindelijk gelukt een aardige maan foto
    te maken om 19:00 met de webcam en autostitch nu 7 avi's gemaakt van +- 400 fr
    van 15fr/min dat bewerkt met registax = 7 foto's geplakt met het handige autostitch.

Netjes!

Heb je ook nog een full-res versie?
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

@ Patrick hier de full-res versie

Commentaar

Mooi.

En zonder randjes.
        Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

Netjes hoor !

Commentaar

heb ik nog niet gedaan, wat houd dit autostich precies in.
            en wat kun je er meer mee.
            127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

Autostitch is een handige tool om plaatjes netjes aan elkaar te plakken. Zo als Schim al zei heeft hij 7 filmpjes gemaakt. Elk filmpje gestacked tot een plaatje. Let wel dat elke opname een overlapping heeft met elkaar. Ik probeer met filmen altijd net wat minder dan een kwart te overlappen, maar dat ligt ook een beetje aan de maan fase. Enfin, de 7 afbeeldingen openen in autostitch en die plakt ze, meestal, zonder moeite aan elkaar tot een volledige plaat, zonder dat je echt ziet dat het uit verschillende afbeeldingen is gemaakt.
              autostitch
              =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

achzo, ik kan dus normaal geen gehele maan fotograferen en door meerdere films te maken kan ik deze weer autostichen tot 1 grote foto.
                zeg ik het zo goed?
                127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

Dat is helemaal juist. Met een webcam zal je de maan nooit helemaal in beeld krijgen, tenzij je een vocal reducer gebruikt als ik het goed heb.
                  =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Werken...
                  X