Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Analoge Maan en Digitale anderen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Analoge Maan en Digitale anderen

Deze is van in de zomer,
    kweet niet wanneer, stond op een rolletje van een kameraad van me, had zijn camera bij en we hebben door de C8 en de Paragon 40 geklikt.
    Met de vaste hand natuurlijk

Bij de tweede heb ik in PSP wat met de levels gespeeld, vink wel leuk.

Maar vooral, goh Ruis big deal, zoals bij Audio op tape verkies ik Taperuis boven digitale ruis of kliks, en bij Foto's ook liever de korrel, dan die digitale noise die onstaat bij de Digicams en DSLR's van tegenwoordig.

Kweet niet een Analoog shot lijkt me meer diepte en dynamiek te hebben en tergelijkertijd toch ook heel zacht kunnen zijn.
    net zoals bij het opnemen van tape en cd's je ook over meer diepte en dynamiek kunt spreken en saturatie, waar ook mijn persoonlijke voorkeur ligt bij het analoge...... maar het digitale is toch oh zo snel en handig en geeft net bijna hetzelfde resultaat.

Kvind hem echt wel mooi, leuker eigenlijk dan wat ik door men 400D tot nu toe gepresteerd heb.
    en kvraag me af of ik dat geld niet beter naar analoge ap had gestuurd.
    Hoewel ik uitermate blij ben met men nieuw kliktoestel ook buiten AP om.

maar ja die film het heeft gewoon iets.
    Hoewel deze shots ondertussen ook al gedigitised tot in het kwadraat zijn, heeft het nog steeds iets anders.
    de echte foto vind ik helemaal prachtig
    Quelle horreur !
    Requiem pour un twister.

Dat film nog altijd een betere beeldkwaliteit levert en een hoger dynamisch bereikt heeft erken ik .
    Het hoger dynamisch bereikt is trouwens in deze foto's te zien . (met een digitale camera ou dit een foto zijn met burnouts op de helderste delen)
    ik weet dat er nog altijd mensen zijn die uitsluitend analoog knallen om die reden .(zelfs met een compactje zoals een olympus pen)

Commentaar

Mooie foto's van goede kwaliteit zeg. Was dit een ISO200 filmpje?
      Ga binnenkort ook mijn analoge eos weer eens gebruiken voor de maan, ben benieuwd.
      200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Ik denk het wel, 200 asa
        want de foto's binnen hebben wel serieuze ruis.
        Bij mij is er altijd te weinig licht.
        Hier voorbeeld van synth.

toch kan er niet omheen, het resultaat is leuker op film.
        Ik hou van het effect, dat krijg je niet zo met digitaal. ja met een paar uur postproductie
        maar das niet hetzelfde.

Hetzelfde als bij Tape en audio als je op tape een signaal opneemt in het rood, krijg je een veel leuker en bruikbaarder geluid dan dat je dat met digitaal zou doen. bij digitaal klinken je pieken in het rood slecht.
        bij analoog kunnen ze tot +12db nog bruikbaar zijn en genieten ze van tapecompressie en saturatie.

wat ik bijvoorbeeld geweldige foto's vind zijn deze
        http://www.abmedia.com/astro/dsc3/milkyway-16mm.html

en dien mens trekt dat ook op film aangezien je dit gewoon niet kunt verkrijgen met een Digitaal toestel... wel iets in die aard maar veel te hard,
        harsh, it hurts.
        Quelle horreur !
        Requiem pour un twister.

Commentaar

En kzet er meteen men eerste digitale mars bij, niet veel soeps, maar het is mars, met het oog was het smullen daarnet.

Maar ja nog steeds geen Primefocus of correcte oculairprojectie
          Quelle horreur !
          Requiem pour un twister.

Commentaar

Werken...
          X