Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

maan 13 dec

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

maan 13 dec

na veel gepruts heb ik een redelijke maan gemaakt waar ik niet ontevreden over ben, de opname is gestacked uit 300 beelden met 15b/sec .
    127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Keurig zo'n smal sikkeltje is niet altijd gemakkelijk

Commentaar

Netjes !
      - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

nog 1 die goed is geworden en 1 met 3x barlow waarop duidelijk te zien is dat hij niet meer scherp te krijgen is
        127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

proficiat peet,

met name die tweede foto ziet er helemaal top uit !!!!!!!!!

goed gedaan hoor

groetjes

Marcel
          Laten we een moord plannen, of een religie starten

Commentaar

Loop je met de eerste foto niet tegen de max. zinvolle vergroting van je kijker aan?

Commentaar

Origineel geplaatst door henkp
              Loop je met de eerste foto niet tegen de max. zinvolle vergroting van je kijker aan?
              exact dat is het probleem. Peet zou met een 2 x barlow veel beter af zijn
              Laten we een moord plannen, of een religie starten

Commentaar

tja daar kom ik nu ook achter, voor optisch werkt de 3x barlow perfect samen met een 25 mm.
                dus ik denk aan een 1.5 en 2x barlow
                mijn 2e oculair is een 6 mm die onbruikbaar is.

Commentaar

Nou Peet, deze zien er ook goed uit. Ik wil zo de maan ook doen, eerst even wat donkerder worden..
                  =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Een tijdje terug heb ik deze maan geschoten door mijn 76/700 telescoop, viel me niets tegen.
                    Optus 76/700 newton
                    Skywatcher 150/750 newton

Commentaar

mooi man, het leuke is dat ik hetzelfde plaatje (zelfde dag waarschijnlijk) ook heb geschoten

Commentaar

Werken...
                      X