Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

mars 11-12 9cm refractor

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

mars 11-12 9cm refractor

Ook even mars gefotografeert: 9cm refractor F10, 2Xbarlow, ToUcam 840

Kijk es aan. goede foto voor een 9cm refractor.
    Aan dekleur te zien lijkt het wel of je een Contrast Booster filter hebt gebruikt. IS dat zo?
    Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Bedankt Harro, nee het was de fringe killer

Commentaar

knap resultaat sydney, zeker met een 9 cm
        127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

beste sidney,

een goed en leuk resultaat !!

gr. marcel
          Laten we een moord plannen, of een religie starten

Commentaar

Allen dank yesyes:

Commentaar

Da's een aardige foto voor een 9cmF10 (heb ik ook een, en ook op eq2). Ik neem aan dat je motortjes op je RA/DEC of beide hebt? Hoe heb je het precies gedaan? En hoe lang was je filmpje dat het hebt gemaakt?
              200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Beste Patrick

Ik maak filmpjes van nooit meer dan 200 frames en daar uit pak ik dan de beste, in dit geval 55 frames.
                Ik heb een motortje alleen op de uuras en het is het eenvoudigste soort niet met allerlei snoertjes of kastjes gewoon het ding wat standaard word meegeleverd bij deze kijker.
                Wat ik wel altijd gebruik is een Baader Fringe killer om het IR te elimineren, het voordeel van weinig frames is dat de de kijker niet zo parallactisch hoeft te staan, een goede barlow is wel zo handig anders word Mars wel heel erg klein.
                Ik gebruik meestal Registax 2 en speel met gamma correctie en speel uberhaupt veel met registax omdat je er enorm veel mee kan.

Commentaar

Werken...
                X